حق مسلم ما

شهریور ۱۷، ۱۳۹۱

کانادا لانه جاسوسی جمهوری اسلامی را در اتاوا تعطیل کرد .

در بحبوحه تنش های دیپلماتیک در مورد فعالیت های اتمی ایران، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا ( جان برد ) خواستار اعمال فشار بیشتر بر دولتمردان تهران شده است.

آمریکا پس از انقلاب جانسوز 57 در ایران سفارت نداشته است و سویس بعنوان حافظ منافع آمریکا در ایران بوده است !
بعد از بالارفتن عوامل حزب الله خامنه ای از دیوار سفارت انگلستان در حدود یکسال  قبل , روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و کشور انگلیس معلق شد !


و حالا وزیر امور خارجه کانادا در روز جمعه هفتم سپتامبر 2012 ,  دیپلمات‌های ایرانی در آن کشور را "عنصر نامطلوب" خوانده و اعلام کرده است که"روابط دیپلماتیک بین کانادا و ایران به حالت تعلیق درآمده است. تمام دیپلمات‌های کانادا ایران را ترک کرده‌اند و به دیپلمات های ایران در اوتاوا گفته شده است که در مدت ۵ روز این کشور را ترک کنند. او اضافه کرده موضع کانادا در قبال رژیم ایران شناخته شده است. کانادا دولت ایران را مهم‌ترین تهدید برای صلح جهانی و امنیت دنیا می‌داند."

در بیانیه وزیر امور خارجه کانادا آمده است: رژیم ایران به طور فزاینده‌ای کمک‌های نظامی در اختیار رژیم اسد (در سوریه) قرار می‌دهد؛ به طور مرتب اسرائیل را تهدید می‌کند؛ دست به لفاظی‌های نژادپرستانه و ضدنژاد سامی می‌زند و نسل‌کشی را تهییج می‌کند.
او ایران را از جمله بدترین ناقضان حقوق بشر جهان خوانده که "به گروه‌های تروریستی پناه می‌دهد و از آنها حمایت مالی می‌کند."