حق مسلم ما

مهر ۰۹، ۱۳۹۰

مرد 3000000000000000 ریالی و منزل 3000000 دلاری در تورنتو

آیا واقعا میشود با پول مردم در این کاخ ها زندگی کرد ؟ به تصاویر نگاه کنید , قصر جناب خاوری را می بینید در منطقه اشراف نشین تورنتو . بعضی ها چگونه با پول مردم در کاخ زندگی میکنند و سرطان نمی گیرند ؟


گلوب اند ميل زير عنوان "بانکدار درگیر رسوائی در ایران گفته می شود درکاناداست" می نویسد يک بانکدار ارشد ایرانی که در بحبوبه رسوائی ناشی از يک اختلاس هنگفت استعفا داد - اختلاسی که موقعیت سیاسی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری را به خطر می اندازد - از کشور گریخته است، و بنا به گزارشها در تورنتو است - که مالکیت يک خانه ۳ ميليون دلاری بنام اوست.

محمد رضا خاوری، کانادائی ایرانی الاصل، تا روز سه شنبه که استعفا داد، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک ملی ایران - بزرگترین بانک ایرانی بود که دولت مالک آن است.

آقای خاوری در ایران با اتهامی که رسما علیه او عنوان شده باشد روبرو نیست، هرچند که دادستان ها خواستار پرسش هائی از او و مقامات چند بانک ایرانی ديگر مورد ظن در فراهم ساختن تسهیلات برای پرداخت هائی تقلبی هستند.

برای طبقه نخبه و ممتاز ايران، داشتن تابعیت مضاعف، يا بستگانی که در غرب زندگی کنند، امری غیرعادی نیست.

مدارک مربوط به ثبت مالکیت نشان می دهد خانه ای که در تورنتو بنام آقای خاوری است با قصر کونراد بلک Conrad Black روزنامه داری متشخص در محله اعیان نشین برایدل پت Bridle Path تورنتو فاصله چندانی ندارد. این خانه واقع درخیابان سانکرست Suncrest Drive در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۷ به قیمت ۲ ميليون و ۹۲۵ هزار دلار خريداری شده است. روز جمعه که خبرنگار گلوب اند میل به این خانه مراجعه کرد، زنی که در خانه بود به هیچ پرسشی پاسخ نداد.بیشتر بخوانید