حق مسلم ما

آبان ۱۷، ۱۳۹۴

در پایتخت جهان اسلام آبجو ترکی از آب ارزانتر است

بحران آب در پایتخت جهان اسلام که به رهبری ولی امر مسلمین جهان اداره میشود نتیجه چیست ؟ نباریدن باران یا فساد گسترده و دامنه دار مسئولان نظام مقدس اسلامی ؟ جالبتر این که قیمت آبجوی ترکیه و ودکای روسی در تهران ارزانتر از یک شیشه آب معمولی است ؟ واردکنندگان این آبجو های ترکیه ای  و عرق سگی های روسیه به ایران کیست ؟ مگر ما چقدر مرز نشین و کول بر داریم که قادرند اینهمه واردات اشربه به سرزمین امام زمان را  داشته باشند ؟
ولی فقیه بجای اینکه جلوی نفوذ آمریکا را بگیرد یه فکری به حال برادر پوتین و خواهر طیبه اردغان کند .... !

آب دبه ای 500 تومان در قیامدشت تهران ( پایتخت جهان اسلام )  خرید و فروش میشود 


بنا بر گزارش مشرق ، قیامدشت یکی از نقاط جمعیتی استان تهران و شهرکی در منطقه ۱۵ شهر تهران است که در کیلومتر ۱۸ جاده خاوران در منتهی الیه جنوب شرقی شهر تهران واقع شده است. در سالهای گذشته همواره یکی از این مشکلات ساکنان قیامدشت مربوط به آب آشامیدنی بود به طوری که آب آشامیدنی جمعیت حدودا ۵۰ هزار نفری قیامدشت که حالا دارای دانشگاه آزاد واحد تهران شرق با جمعیت سیال حدودا ۱۵ هزار نفری هم هست از چاههایی که اطراف این شهر حفر شده، تأمین شده که به دلیل وجود املاح زیاد و سختی آب، این آب غیرقابل شرب بوده و معمولا جهت شست و شوی ظروف و دیگر کارها مورد استفاده قرار می گرفت.

 در سال جاری با بهره برداری از تأسیسات انتقال آب از سد ماملو و بخشی از تصفیه خانه هفتم آب تهران، ۹۰ لیتر در ثانیه آب سد ماملو جایگزین آب چاهها در تأمین آب شرب این شهرک شده است که به اذعان ساکنان این منطقه، آبرسانی از سد ماملو توانسته تا حد زیادی مشکل کیفیت آب در شهرک قیامدشت را برطرف کند. در طی سالهای گذشته که مشکل کیفیت آب لوله کشی این شهرک وجود داشت، برخی با خرید دستگاههای تصفیه آب بزرگ و یا با آبرسانی از دیگر نقاط پایتخت با تانکر های سیار، اقدام به فروش دبه ای آب به مردم این منطقه می کردند. *برخی از مردم به کیفیت آب لوله کشی اعتماد ندارند نکته جالب اینجاست که در حال حاضر نیز با وجود آبرسانی از سد ماملو و افزایش کیفیت آب لوله کشی منازل مسکونی در این شهرک، هنوز فروش دبه ای آب متوقف نشده است و هم اکنون هر دبه ۲۰ لیتری آب شرب ۵۰۰ تومان به متقاضیان فروخته می شود.

 «حسین فتحی» عضو شورایاری شهرک قیامدشت در این خصوص گفت: با وجود آنکه با آبرسانی از سد ماملو مشکل کیفیت آب شرب لوله کشی این شهرک برطرف شده اما هنوز فروش دبه ای آب ادامه دارد. وی افزود:‌ علت این مسئله بیشتر به عدم اطلاع رسانی کافی در خصوص فعالیت های انجام شده مربوط است چرا که هنوز مردم منطقه به سلامت آب لوله کشی اعتماد نکرده اند؛ اگر به طور مطلوب و به اندازه کافی اطلاع رسانی می شد، مردم دیکر اقدام به خرید آب دبه ای نمی کردند. آب فروشی دبه ای بدون مجوز است این عضو شورایاری شهرک قیامدشت که خود یکی از ساکنان این شهرک است در خصوص تفاوت آب لوله کشی قیامدشت پس از انتقال آب از سد ماملو گفت: پیش از این که آب از چاهها تأمین می شد، آب لوله کشی کدر و گرم بود؛ اما اکنون آب شفاف تر از گذشته و بسیار سرد است؛ کیفیت آب به طور محسوس تغییر کرده است و فروش دبه ای آب نیز کمتر از گذشته شده اما هنوز به دلیل همان بی اعتمادی مردم و عدم آگاهی آنها، فروش دبه ای آب هم ادامه دارد. در حالی برخی از ساکنان قیامدشت آب شرب خود را از فروشندگانی می خرند که آب را تصفیه کرده و به صورت دبه ای و با قیمت های خودساخته به آنها می فروشند، «علیرضا نوذری پور» قائم مقام مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران از عدم صدور مجوز این شرکت به فروشندگان آب دبه ای خبر می دهد. نوذری پور در این زمینه گفت: هیچ گونه مجوزی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران به فروشندگان خصوصی آب که اقدام به فروش تانکری، دبه ای یا فله ای آب کنند داده نشده و اگر در نقطه ای از پایتخت یا استان تهران اشخاصی اقدام به فروش فله ای آب می کنند، اینکار بدون مجوزهای مربوطه انجام می شود و سلامت آبی که می فروشند مورد تأیید آبفای استان تهران نیست.