حق مسلم ما

شهریور ۱۵، ۱۳۹۲

به منافع آمریکا حمله کنید


درپی بازگشت پرزیدنت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از سفر به روسیه و حضور نه چندان موفق او در نشست سران گروه کشورهای موسوم به «جی بیست» در سن پترزبورگ روسیه و با رسیدن او در بامداد شنبه به واشینگتن، کاخ سفید و تیم اوباما تلاشهای خود را برای قانع کردن افکار عمومی آمریکا به انجام حمله به سوریه تشدید کرده اند و بویژه حول این امر صورت می گیرد که اعضای مجلسین سنا و نمایندگان آمریکا به دادن رای موافق به درخواست اوباما برای انجام حمله نظامی محدود به سوریه بخاطر کاربرد سلاح شیمیایی از سوی حکومت بشار اسد علیه مردم بیگناه سوریه، تشویق شوند.
در همین راستا روزنامۀ وال استریت ژورنال به نقل از مقام های آمریکایی نوشت که دولت واشنگتن دستور تهران به گروه های مسلح شیعه در بغداد را به دست آورده که طی آن حکومت ایران از نیروهای نظامی در عراق خواسته است که در صورت حملۀ آمریکا به رژیم دمشق به سفارتخانۀ آمریکا و منافع این کشور در عراق حمله کنند. مقامات دولت آمریکا اعلام کرده اند که فرمان دولت ایران را به شورشیان مسلح در عراق شخص سردار قاسم سلیمانی فرماندۀ سپاه قدس سپاه پاسداران ایران صادر کرده است. در این پیام سردار سلیمانی از شورشیان مسلح در عراق خواسته است که در صورت حمله به رژیم بشار اسد باید با قدرت منافع آمریکا در عراق را هدف حمله قرار بدهند.
این در حالی است که نظرسنجی ها از افکار عمومی در آمریکا و فرانسه نشان می دهد که هر چه که از روز فاجعه حمله شیمیایی روز سی ام امرداد، 21 اگوست در دمشق دورتر می شویم، درصد بیشتری از مردم آمریکا و فرانسه با حمله نظامی به سوریه مخالفت می کنند. این امر معضلات زیادی برای موقعیت باراک اوباما و حزب دموکرات می تواند ایجاد کند و لذا او اعلام کرده که روز سه شنبه با ملت آمریکا سخن خواهد گفت.