حق مسلم ما

اسفند ۱۰، ۱۳۹۲

آمریکا دیگر آمریکا نیست !


پوتین به اوباما گفت : بشین بابا!!
حالا همه  ریش اوباما را وجب کرده اند و می داند این مرد حرفهایش یک سنت هم نمی ارزد .
قرار بود به سوریه حمله کند و مردم سوری را از شر اسد خلاص کند , اما ترسید و نکرد . حالا سپاه پاسداران پوتین  برایش خط و نشان میکشند و رسما به او میگویند , بشین بابا , اوباما .... اصلا تعجب نحواهیم کرد اگر همین امروز و فردا قاسم سلیمانی  بگوید : برای دفاع از مردم مظلوم روسیه , در کنار پوتین با اشرار اوکراین می جنگیم .
اوباما اولین رئیس جمهور ترسوی آمریکا است که به همه باج میدهد حتی به ملایان ایران چه برسد به پوتین !!!!
پوتین کار خودش را خواهد کرد , یا اوکراین را تجزیه میکند یا از اوکراین یک قرع باغ جدید میسازد و یا جنگ فرسایشی راه می اندازد . اوباما هم سخنرانی کند و خط و نشان بکشد , تا بچه های سه ساله هم بفهمند به کلاه آمریکا پشمی نیست .
روسیه میداند که آمریکا عرضه جنگ در سرزمینهای شمالی و در کنار روسیه را ندارد . اوباما تحریم کند و همه گزینه هایش روی میز باشد تا صبح دولتش بدمد . .... بعید است جنگ جهانی دیگری آغاز شود , چون اگر جنگ شود این آمریکاست که همه چیزش را خواهد باخت , البته اگر چیزی تا حالا برایش مانده باشد ..... !
به گفتۀ تلویزیون دولتی روسیه، پارلمان این کشور همچنین از ولادیمیر پوتین خواسته است که در واکنش به هشدار دیروز رییس جمهوری آمریکا، سفیر روسیه در واشنگتن را به مسکو فرابخواند. دیروز رییس جمهوری آمریکا خطاب به رهبران کرملین نسبت به هزینۀ سنگین هر نوع مداخلۀ نظامی در اوکرایین هشدار داد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، امروز رسماً خواستار موافقت مجلس این کشور با مداخلۀ نظامی در اوکرایین شد. او در درخواستش تصریح کرده بود که به دلیل وضعیت استثنایی اوکرایین و به منظور صیانت از جان شهروندان روسی در این کشور نیروهای نظامی مستقر در اوکرایین باید اجازۀ به کارگیری از نیروی نظامی را داشته باشند. روسیه از قوای نظامی قابل توجه‌ای در منطقۀ "کریمه" برخوردار است و نیروی دریایی این کشور قریب ٢٠ هزار فرد مسلح در دریای سیاه دارد. وزیر دفاع روسیه امروز اعلام کرد که این کشور ٦ هزار تن بر نیروی نظامی‌اش در کریمه افزوده است. هم اکنون مراکز حساس نظامی و اداری کریمه در کنترل نیروهای مسلح نقابداری است که بدون نشان ارتش روسیه در رفت و آمدند. در این حال، وزارت امور خارجۀ روسیه امروز با انتشار بیانیه ای نسبت به تحولات جاری در کریمه شدیداً ابراز نگرانی و ادعا کرد که "محافل" جدید قدرت در "کی‌یف" قصد دارند منطقه کریمه را بی ثبات سازند. در بیانیه اش دولت مسکو همچنین رهبران جدید اوکرایین را متهم کرده که دیشب در اقدامی نافرجام و با اعزام افراد مسلح کوشیده تا ساختمان وزارت کشور کریمه را به اشغال خود درآورند. دولت مسکو افزوده است که در درگیری دیشب شماری زخمی شده‌اند. رهبران جدید اوکرایین روسیه را متهم می کنند که برای تحریک درگیری نظامی قوای مسلح خود را در شبه جزیرۀ کریمه مستقر ساخته است. وزیر امور خارجۀ لهستان، "رادوسلاو سیکورسکی" که سرگرم سفر رسمی به ایران بود، امروز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران با حضور همتای ایرانی اش محمدجواد ظریف، گفت که به دلیل تحولات کریمه و اوکرایین ناچار است سفرش را به تهران کوتاه کرده و به لهستان بازگردد. وزارت امور خارجۀ لهستان نیز با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف اقدامات تحریک آمیز نیروهای مسلح در کریمه شد. ویلیام هیگ، وزیر امور خارجۀ انگلستان، نیز فردا برای انجام گفتگو با رهبران جدید اوکرایین عازم "کی‌یف" می شود دولت باراک اوباما نیز دیشب نسبت به هر نوع مداخلۀ نظامی روسیه در اوکرایین هشدار داد. همزمان نخست وزیر انگلستان، دیوید کامرون، با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفتگوی تلفنی انجام داد. در این گفتگو رهبران دو کشور بر سر این موضوع با یکدیگر توافق کردند که همۀ کشورها باید تمامیت ارضی و حاکمیت ملی اوکرایین را به رسمیت بشناسند.