حق مسلم ما

مرداد ۱۸، ۱۳۹۲

معاون اول این شکلی , باید فاطی رخشور نماینده اش توی شورا باشه نه نینا !


انتخابات شورای شهر قزوین امسال هم یک پدیده داشت. دختر ۲۷ ساله‎ای که گوی رقابت را ازبسیاری از نام‌داران سیاسی و فرهنگی قزوین ربود و توانست با نزدیک به ۱۰هزار رای، اولین عضوعلی‎البدل شورای شهر نام بگیرد. رسانه‎های قزوین او را پدیده انتخابات نامیده‎اند؛ دانشجوی کارشناسی ارشد معماری و عضو انجمن خوش‌نویسان قزوین که با ورزش‎های رزمی هم میانه خوبی دارد. پوسترهای تبلیغاتی‎اش هم با دیگران تفاوت داشت. مدیر برنامه‎هایش یکی از هنرمندان قزوین بود و ستادش محل تجمع نسل جوان‎تر که پوشش و رفتارشان به دل کهن‌سالان محافظه‎کار قزوین ننشست. کلید اعتراض را هم یکی ازهمین کهن‌سالان موتلفه زد. «صفت‎الله صالحی» که روزگاری مدیر روابط‎عمومی شهرداری قزوین بود، در وبلاگش به نحوه تبلیغات برخی از نامزدهای انتخابات شورای شهر اعتراض کرد و خواستار رسیدگی هیات‎ نظارت به این مساله شد. همان زمان رسانه‎های محلی قزوین از جمع‏آوری پوسترهای تبلیغتی دو نامزد انتخابات خبر دادند و نوشتند که «مریم نخستین احمدی» و «شهلا عطایی» به هیات نظارت فراخوانده شده و تذکر گرفته‎اند. در آن روزها کم‌تر کسی تصور می‎کرد در میان بزرگان سیاست قزوین، دختر ۲۷ ساله بتواند جایی در میان منتخبان شورای شهر داشته باشد. اما وقتی نتیجه انتخابات اعلام شد، «نینا سیاهکالی مرادی» بالاتر از برخی از اعضای پیشین شورای شهر قرار گرفت و برای رسیدن به صحن علنی شورای شهر تنها ۷۰۰ رای کم‎ داشت. هیات نظارت نتیجه انتخابات را تایید کرد و اعضای منتخب شورای شهر کنارهم نشستند تا درباره شهردار آینده تصمیم بگیرند. «علی فرخزاد»، نفر اول شورای شهر قزوین یکی از شهردارهای احتمالی معرفی شد و همین شانس نینا سیاهکالی مرادی را برای نشستن بر صندلی شورای شهر افزایش داد. در حالی که او و همراهانش در انتخابات منتظر خروج یک‎نفر از اعضای شورای شهر بودند تا دختر ۲۷ ساله بر صندلی شورای شهر بنشیند، شایعه ابطال آرای او به رسانه‎های غیر رسمی قزوین راه یافت. خودش می‎گوید:«هنوز چیزی به من ابلاغ نشده است. من نمی‎دانم، بروید از همان‎هایی که خبر داده‎اند بپرسید که چه اتفاقی افتاده است. من اطلاعی ندارم و نمی‎دانم چه اتفاقی افتاده است. نزدیک به ۱۰ هزار نفر در انتخابات به من رای داده‎اند و بر اساس رای آن‎ها من نفر اول علی‎البدل هستم.» اما «سیدرضا حسینی» نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر قزوین می‎گوید: «آرای ایشان باطل شده است چون ایشان صلاحیت نداشته و هیات اجرایی و هیات نظارت هر دو صلاحیت این خانم را رد کرده‎اند.» او درباره دلیل ردصلاحیت نینا سیاهکالی مرادی می‎گوید:«دلایل را به خود ایشان ابلاغ کرده‎ایم و خودشان می‎دانند.» اما پدیده انتخابات شورای شهر قزوین می‎گوید: «چیزی به من نگفته‎اند و من اطلاعی ندارم. دلیلش را از همان‎هایی که خبر را تایید می‎کنند بپرسید.نمی‎دانم!