حق مسلم ما

فروردین ۲۰، ۱۳۹۲

نیروگاه اتمی بوشهر، در انتظار چرنوبیلی دیگر !


ساعت ۱۶:۲۲ دقیقه امروز به وقت ایران، زلزله‌ای نسبتا شدید استان بوشهر در جنوب ایران را لرزاند. مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی زلزله را ۶.۱ ریشتر و مرکز آن را شهر کاکی در این استان اعلام کرده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از کشته شدن دست‌کم ۳۰ نفر در زلزله عصر امروز خبر داده است. هفته پیش نیز زلزله‌ای به قدرت ۴/۳ ریشتر منطقه خورموج را لرزاند. قرارگیری نیروگاه هسته‌ای در منطقه‌ای لرزه‌خیز و در فاصله‌ای نه چندان دور از گسل بزرگ «قطر-کازرون» باعث نگرانی بسیاری از کارشناسان شده است. این نگرانی بعضا به خاطر نحوه ساخت نیروگاه توسط دو گروه مختلف در مقاطع زمانی متفاوت نیز هست.

هنوز گزارش رسمی ازتخریب یا سلامت  تاسیسات اتمی بوشهر منتشر نشده است اما سراسیمه بودن مرکز اتمی روسیه که فورا اعلام کرد نیروگاه اتمی بوشهر تا نه درجه ریشتر در برابر زلزله مقاوم است , در نوع خود کم نظیر است .
اگر چه حتی اگر اتفاقی هم افتاده باشد سران حکومت اسلامی آنرا پنهان خواهند کرد , اما بهتر است به ملت ایران و مخصوصا اهالی بوشهر و حومه در این زمینه آگاهی لازم داده شود .

 شاپور رستمی، معاون عمرانی استاندار بوشهر به تلویزیون ایران گفته است با توجه به وسعت منطقه، امکان خسارت زیاد وجود دارد. این زلزله در عمق 12 کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.