حق مسلم ما

فروردین ۲۲، ۱۳۹۲

مالباخته در لندن , مال خر یا دزد در تهران !


دزدیده شدن یک لپ تاپ، اگر چه یک اتفاق تلخ است که باعث میشود شما پول، زمان و بسیاری از اطلاعات شخصیتان را از دست بدهید, بلکه اعصابتان را هم خرد میکند . یک کاریکاتوریست جوان انگلیسی  , ساکن لندن ادعا میکند کامپیوترش دزدیده شده و حالا سر از تهران در آورده است .
 این پسر هنرمند حوان میگوید که در اوایل ماه فوریه دزدی به آپارتمان او دستبرد زد، و مک بوک و آی پد او را دزدید. پیشتر او با نصب یک نرم افزار مخفی روی لپ تابش پیش بینی چنین روزی را کرده بود. برنامه ای که میتواند موقعیت مکانی لپ تاپ دزدیده شده را پیگیری کند، و به همراه عکسهای سارق ( یا کسی که از آن استفاده میکند ) برای او بفرسد. ولی این نرم افزار نیاز دارد که برای ارسال داده ها به اینترنت وصل شود. بعد از حدود یک ماه، صاحب لپ تاپ متوجه شد که به طور ناگهای دوربین لپ تاپ فعال شد، اما لپ تاپ در جائی بسیار دورتر از جائی بود که پلیس لندن بتواند سارق آنرا دستگیر کند، لپ تاپ 3000 مایل دورتر در تهران بود. در حال حاضر این مک بوک مانند یک سوپرجاسوس عمل میکند، و در حال فرستادن عکسهای مختلف از دختری است که در حال حاضر لپ تاپ در اختیار او قرار گرفته است. عکسهای مختلف این دختر بین اقوامش، دوستانش، در حال تنظیم موسیقی، و عکسهای او در حال گردش.
 صاحب لپ تاپ راه های زیادی برای برگرداندن، لپ تاپش نداشت، یک راه این بود که سوار هواپیما بشود و به دنبال کامپیوترش به تهران برود، کاری که عملی نبود به جای این کار او یک وبلاگ درست کرده و عکسهای جدید گرفته شده از لپ تاپ را آنجا قرار میدهد, اگر چه این کار هم زیاد اخلاقی نیست و شاید این پسر انگلیسی خبر ندارد که بازار کامپیوتردست دوم در کشورهای دیکتاتوری  و جهان سومی که به لحاظ سیاستهای غلط مسئولینش مردمانی فقیر دارد بسیار داغ است . به هر حال ...
 البته ممکن است که صاحب جدید لپ تاپ رابطه ای با دزد نداشته باشد، و فقط این دختر این لپ تاپ را به عنوان یک لپ تاپ با قیمت پائین خریده باشد. منبع خبر

حق مسلم ما : اگر لپ تاپ دست دومی از هرکس و هر کجائی میخرید  اولین کاری که میکنید باید ریفرمت کردن کامل لپ تاب  و نصب ویندوز جدید باشه تا چنانچه فایلها و اپلیکشنهای مسئله داری از هر نوع روش مونده کاملا پاک و حذف بشن ,  ممکنه برنامه ای در آن انیستال شده باشه که بتونه اطلاعات شخصی و بانکی شما را به جایی یا کسی ارسال کنه ! حالا بماند که این کار علاوه بر آبرو ریزی از این خانم که چه بسا بیگناه باشد , وجهه ایرانیان خارج نشین را بدرنگتر از قبل میکند .