حق مسلم ما

مرداد ۱۰، ۱۳۹۱

چرا رهبران مخالف جمهوری اسلامی به کمپین " نه به حجاب اجباری " نپیوسته اند ؟

سی و چند سال از حکومت غیر انسانی و دیکتاتوری جمهوری اسلامی میگذرد ! در این مدت شاهد صدها کمپین بوده ایم , مخصوصا از زمان فرا گیر شدن اینترنت و تولد شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک بسیار کمپین راه افتاده است در حمایت از یک موضوع خاص ! که اگر چه با استقبال خوبی هم روبرو بوده اما نبودن رهبران مخالف نظام دیکتاتوری اسلامی ایران در بین امضا کنندگان کمپین را میشده است توجیه کرد .
کمپین نه به حجاب اجباری عمری کمتر از یکماه دارد و در این مدت کوتاه با استقبال کم نظری روبرو شده است , بسیاری از هنرمندان , فعالان سیاسی , نویسندگان , شعرا , چهره های شاخص تلویزیونی و بسیاری دیگر به این کمپین پیوسته اند . تعداد زیادی از وبسایت ها , وبلاگها , مجله ها و روزنامه های محلی برون مرزی , رادیو ها و تلویزیونهای فارسی زبان و حتی بخش فارسی تلویزیون های   BBC  و VOA    در برنامه هایی مفصل به این کمپین پرداخته اند که جای تشکر دارد .
همچنین آقای علیرضا کیانی از مسئولین کمپین " نه به حجاب اجباری "  و عضو گروه دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال ایران در مصاحبه ای کوتاه با ماه منیر رحیمی هدف از ایجاد این کمپین فرهنگی اجتماعی را شرح داده است .
بعبارت ساده هدف از ایجاد این کمپین , اختیاری بودن نوع پوشش زنان و البته مردان است , و اینکه زن یا مرد حق دارد هر گونه پوششی که دوست دارد را انتخاب کند ! هدف این کمپین آزادی زن و مرد در انتخاب پوشش دلخواه را ناشی از عقل و درایت زن و مرد میداند , چه اینکه زنان و مردان جامعه ما گوسفند نیستند که چوپانی بر آنها امر و نهی کند که چه بپوشند و چه نپوشند !
بدون تردید امضا کنندگان این کمپین در نهایت بصیرت و آگاهی معتقد هستند که نه کشف حجاب صحیح است و نه جبر حجاب . یعنی با زور اسلحه چادر برداشتن از سر زن همانقدر برای جامعه زیانبار است که با زور اسلحه چادر بر سر زن نهادن !
از آنجا که این کمپین یک مسئله شخصی با زمینه اجتماعی و فرهنگی را مطرح میکند , یک سئوال مطرح میشود .
چرا کسانی که خودشان را اپوزیسیون نظام اسلامی میدانند و خود را رهبر فعال در مبارزه و براندازی حکومت اسلامی معرفی میکنند و در تمام سخنرانی ها و مصاحبه ها حرفهای قشنگ میزنند , عضو این کمپین نشده اند , جای عکسشان خالی است؟؟؟
آیا دلیلش این است که ابتکار عمل این طرح توسط دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال رقم خورده است , و آنها از اساس چون با لیبرالها مخالف اند به این کمپین نپیوسته اند ؟ یا اینکه به جبر حکومتی اعتقاد دارند , جبر حفظ حجاب یا جبر کشف حجاب ؟ این طرح میتواند زمینه اتحاد بخش بزرگی از جامعه  متفاوت اپوزیسیون را بر علیه دیکتاتوری نظام اسلامی بوجود آورد . منظور نویسنده رهبران اپوزیسیون برون مرزی است . نه مخالفان محمود احمدی نژاد و کسانی که زیر چتر سید علی سینه میزنند . و به اصل ولایت مطلقه فقیه و اصل حکومت فاشیستی اسلامی اعتقاد دارند .

بعقیده " حق مسلم ما " چون این کمپین یک فعالیت اجتماعی فرهنگی است , نپیوستن بسیاری از رهبران اپوزیسیون به این کمپین را نشانه کم توجهی و بی توجهی به حق مسلم حداقل نیمی از جامعه ( زنان ) میداند .
چه خوب است برای روشن شدن ذهن بسیاری از جوانان ایرانی , رهبران اپوزیسیون  یا طرفداران سینه چاکشان به این سئوال پاسخ دهند .