حق مسلم ما

مهر ۰۳، ۱۳۹۰

اعتراض رسمی دولت جمهوری اسلامی از دولت اسپانیا !

اخیرا قوانینی در اسپانیا مصوب شده است و به زودی به اجرا در می آید . اجرای این قوانین حوزه های علمیه ایران را به وحشت انداخته است . به همین دلیل مقام عظمی ولایت از دولت محمود احمدی نژاد خواسته تا رسما به این قانون اعتراض کند . در نامه بیت رهبری به دولت محمود احمدی نژاد آمده است " آنها نمی توانند قوانینی وضع کنند که صادرات ما و سرمایه گذاری های ما را تحت شعاع قرار دهد , ما سه دهه برنامه ریزی کرده ایم و هزینه سنگینی بر ملت و دولت وارد شده است , تولیداتمان را به کجا صادر کنیم " به همین مناسبت وزارت امور خارجه دولت محمود احمدی نژاد با فراخواندن سفیر اسپانیا به وزارت امور خارجه اعتراض رسمی رهبر جهان اسلام را به او داده است .

در همین راستا قرار است همه اساتید , طلاب و مراجع بزرگ حوزه های علمیه قم , مشهد و اصفهان در روزهای 15 تا 20 مهر ماه سال جاری جلو سفارت اسپانیا تحصن کنند . روی پارچه بزرگی که جلو حوزه علمیه مشهد آویزان است از زبان علم الهدی درج گردیده که تکلیف ما را مشخص کنید , محصولاتمان را به کجا صادر کنیم . سی سال است گاو پروری و گاو داری اسلامی راه انداخته ایم حالا که گوساله هایمان گاو شده اندآنها را به کجا صادر کنیم . همه امید ما میادین گاوبازی اسپانیا بوده است .
و اما
واما
واما قانون جدید در اسپانیا و اخبار آنرا در زیر بخوانید .
«لامونومنتال د بارسلونا» آخرین میدان گاوبازی بارسلون و آخرین صحنه نمایش ماتادورهای ایالت کاتالونیای اسپانیا است که یکشنبه درهایش برای همیشه بسته می شود. فصل گاوبازی به پایان می رسد و قانون تصویب شده در ژوئن سال گذشته، به سنت دیرینه کاتالونها پایان می دهد. با تصویب قانونی که از اول ژانویه سال آتی به اجرا درمی آید، پارلمان ایالت کاتالونیا جا پای جزایر قناری گذاشت، جایی که مراسم گاوبازی حدود دو دهه قبل (1991) ممنوع شده است. رئیس لیبرا، انجمن حمایت از حیوانات می گوید:«گالسیا نیز به زودی به ما خواهد پیوست. در آنجا و چندین نقطه شمال کشور سنت گاوبازی وجود ندارد. ممنوعیت این بازی در مادرید و آندولس اما محتاج زمان خواهد بود.» کاتالونهای سرخورده، مخالف این ممنوعیت، غمگین، سرخورده و خشمگین اند اما می دانند که قانون، قانون است و کاری نمی توان کرد. یکی از طرفداران گاوبازی می گوید:«این دیکتاتوری است. سنت 300 ساله ما منع می شود و این در حالی است که ما کار نادرستی نمی کنیم.» اما میادین گاوبازی یکی پس از دیگری بسته می شوند، همانند آرِناس دِ بارسلونا که امروزه به مرکز خرید تبدیل شده است. بسیاری مرگ گاوبازی را مرگ سنت ها می دانند. مثل روزا خیل صاحب رستوران لئوپولدو که بیوه آخرین ماتادور کشته شده در میدان گاوبازی لامونومنتال بارسلون در سال 1974 است. او می گوید:«دوستان من، سنت های دیرین می میرند، هرچقدر هم تلاش کنید ره به جایی نخواهید برد.» از روی تناقض یا دلتنگی، اما بارسلون آخرین صحنه گاوبازی در میدان لامونومنتال را به تصویر کشیده است؛ تصویری که کپی شده از اثر نقاش مشهور اسپانیا، میکل بارسِلو است.