حق مسلم ما

مهر ۰۲، ۱۳۹۰

روح الله , روح الله است . چه داداشی چه خمینی !

در این مقاله کوتاه نمی خواهیم از قاتل , جنایتکار , بر هم زننده نظم عمومی , شرور و قانون شکنان حمایت کنیم . بدون تردید هیچ آدم عاقلی از محاکمه و مجازات یک خلافکار ناراضی نیست .

اما آنچه نویسنده را وا میدارد تا این مطلب را بنویسد , در اصل پاسخی است به همه آنهایی که میگویند مردم ایران ساعت 4 صبح بیست هزار نفرشان به خیابان می آیند تا شاهد اعدام باشند و لذت ببرند , اما برای آزادی کشورشان به خیابان نمی آیند . آنها میگویند این مردم لیاقتشان همین جمهوری اسلامی است .

درست است که در 32 سال گذشته ترویج خشونت و انتقام گیری از طرف حکومت دینی در ایران رواج یافته است تا جائیکه در فیلم ها و سریالهایشان قصاص نفس را ترویج داده اند و این صحنه ها عواقب وحشتناکی را در جامعه ببار آورده است . هنوز چهلم کودکانی که با تاثیرپذیری از سریال تلویزیونی رمضان در تهران و یزد خودشان را دار زدند نرسیده است .
با این وجود بسیاری از مردم تهران بامدادن به خیابان آمدند تا گذشت و بزرگواری را از یک خانواده پهلوان ببینند و خوشحال به منزل برگردند . آنها روح الله داداشی را پهلوان میدانستند , و خانواده اش را یک خانواده پهلوان پرور تصور میکردند . انتظار بسیاری از مردم گذشت و عدم اجرای حکم قصاص بود .
اما آنها نمی دانستند نام مقتول روح الله است , مردم ایران فراموش کرده بودند که چگونه روح الله بعد از انقلاب 57 با اعدام هزاران هزار ایرانی , بعنوان کینه ورزترین و ددمنش ترین روحانی تاریخ ایران با خون هزاران ایرانی برای خودش و هم کیشان ولایتمدارش آبگوشت چرب و کله پاچه روغنی شیعه را به ارمغان آورده بود .
آنها نمی دانستند که روح الله , روح الله است . میتواند قدرتمند و هیکل باشد اما پهلوان نیست , چون مرد نیست . همانگونه که روح الله خمینی از مردانگی چیزی نداشت . روح الله قهرمان است نه پهلوان , زورگیر ضعیف کش است نه جوانمرد .
خانواده داداشی با اجرای حکم اعدام در ملاعام نه تنها درس زندگی و عبرت آموزی به جوانان ندادند بلکه به همه مردم ثابت کردند , روح الله آنها موجودی کینه توز , قاصی , ولایتمدار و شیعه متشرع بوده که جز زور گیری به هیچ نمی اندیشیده . خانواده داداشی به همگان نشان دادند که فاصله قهرمانی تا پهلوانی هزاران هزار کیلومتر است و نه آنها شخصیت یک خانواده پهلوان را دارند و نه پسرشان پهلوان بوده .
بسیارند پهلوانانی چون آریو برزن و تختی و آمنه بهرامی که نامشان جاودانه در قلبهای ایرانیان حک شده است و مظهر آزادگی , گذشت و جوانمردی اند .
آمنه بهرامی زمانی بخشید که در اوج قدرت بود . زمانی که حکم قصاص در دست داشت . نام آمنه و آمنه ها برای همیشه در قلب مردمان ایران زمین جاودان خواهد بود . اما بسیار زود است که فراموش کنیم روح الله داداشی و ... و اگر هم فراموش نشوند مانند خمینی بعنوان مظاهر کینه و انتقام و ... در تاریخ ثبت و ضبط خواهند شد .


آلبوم های دیدنی و خواندی