حق مسلم ما

مهر ۰۱، ۱۳۹۰

بعد از 32 سال مرگ بر اسرائیل و آمریکا , حالا رفیق گرمابه و گلستان شدند


سخنان محمود عباس رهبر فلسطینیان بسیار منطقی و آشتی جویانه بود . او ضمن تاکید بر به رسمیت شناختن اسراییل دست دوستی خود را به سمت اسراییل دراز کرد و خواهان همزیستی مسالمت آمیز دو کشور فلسطین و اسراییل شد و در عین حال طرح خود برای تاسیس کشور مستقل فلسطینی را به سازمان ملل ارایه داد و خواهان احترام گذاشتن اسراییل به قطعنامه های سازمان ملل و خروج آن کشور از سرزمین هایی شد که به صورت غیرقانونی توسط اسراییل بعد از جنگ 1967 اشغال شده اند .
آمریکا باید بداند بعد از ابومازن هرگز شریکی بهتر از او برای ایجاد صلح پایدار در منطقه پیدا نخواهد کرد و وتوی طرح پیشنهادی ابومازن سبب ساز تضعیف او و قدرت گیری حماس و گروه ها و دول بنیادگرا خواهد شد . ولی متاسفانه سیاست خارجه آمریکاهیچ دلیلی منطقی برای مخالفت آمریکا ارایه نمیدهد و تنها جمله کلیشه ای آقای اوباما که گفت: "صلح از راه طرح های یک جانبه محقق نمیشود" را تکرار میکنند ولی هرگز پاسخ نمیدهند چطور زمان تاسیس اسراییل, ارایه طرح تشکیل اسراییل یک جانبه نبود و با حمایت آمریکا مواجه شد ولی حالا در مورد فلسطین این سخنان گفته میشود ؟ و هرگز نمیگویند که آیا اسراییل از فلسطینیان برای تاسیس شدنش اجازه گرفت که حالا فلسطینیان باید برای تاسیس کشور خود از اسراییل اجازه بگیرند؟
حتی کسانی که معتقد به تندروی در برخورد با اسراییل نیستند و اسراییل را به رسمیت شناخته اند نیز از این تهدید آمریکا درباره وتوی طرح تشکیل فلسطین ناخرسند هستند وقتی نخبگان اینگونه فکر میکنند تکلیف توده
های مردم در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه روشن است و میتوان فهمید تا چه حد از این سیاست امریکا سرخورده و عصبانی شده اند .
امیدوارم تا دیر نشده است آمریکا تجدید نظر کند و اجازه دهد طرح ابومازن برای تاسیس فلسطین به سرانجام برسد. آمریکا با این عمل خود را در برابر جامعه جهانی و رهبران جهان که در جریان سخنرانی ابومازن با تمام وجود او را تشویق کردند و همچنین در مقابل توده های مردمی در خاورمیانه قرار میدهد باور کنید دوستی استراتژیک با اسراییل ارزش دادن چنین هزینه هایی را ندارد .
حتی اگر آمریکا با سایر کشورهای ( مخصوصا اروپا) عضو مذاکره کند که رای ممتنع بدهند تا نیازی به وتو کردن نباشد , دولت مردان اروپا و آمریکا برای خودشان بزرگترین دشمن را درست خواهند کرد . آن بخش از مسلمانان که تندرو و عموما نادان و مخصوصا تروریست هستند که مشکل امروزه جهان می باشند , با تحریک رهبران دینی تمام جهان را به نا امنی خواهند کشید .!
نتانیاهو , اوباما , احمدی نژاد و حماس مخالفان اصلی طرح محمود عباس هستند و تمام همت خودشان را بکار گرفته اند تا کشور مستقل فلسطین بوجود نیاید .
این رفتار آنها علاوه بر دشمن تراشی جهانی , در انتخابات آینده کشورهایشان بسیار اثر منفی دارد . اوباما و نتانیاهو به رای مردم نیاز دارند تا در قدرت بمانند . حالا حماس و جمهوری اسلامی به رای نیاز ندارند که مشروعیت هم ندارند .


آلبوم های دیدنی و خواندی