حق مسلم ما

دی ۲۴، ۱۳۸۹

از مردم قرقیزستان و تونس یاد بگیریم !


لازم نیست خیلی به عقب برگردیم . یکسال و نیم قبل , جنبش سبز مردم شروع شد , همه میدانید چه شد و چه گذشت ....همزمان
مردم قرقیزستان با شجاعت و شهامت و بدون ترس به خیابان ریختند و رئیس جمهور دیکتاتورشان را فراری دادند , همه این اتفاقات به یکماه نرسید !البته کشته و مجروح هم دادند ... درست مثل ما
مردم تونس با اتحاد و یکپارچگی در کمتر از پانزده روز , در کف خیابان ذین العابدین بن علی را فراری دادند همین امروز ! حتما که کشته و مجروح هم دادند .... درست مثل ما
اما در ایران .....
کشته دادیم بیش از قرقیزستان و تونس , زندانی دادیم بیش از مردم قرقیزستان و تونس , خس و خاشاک شدیم و میکروب و خفیف و خار شدیم و ... چرا ؟ چرا ؟
چون برگشتیم به خانه کنار تلویزیون نشستیم تا کارشناسان VOA و BBC به ما بگویند مسالمت آمیز پیروز میشویم و به دموکراسی میرسیم .
فقر و فشار اقتصادی را تحمل میکنیم , مرتب توسط دولت و رهبر ایران تحقیر میشویم , امنیت جانی و مالی نداریم , روزنامه ها و مجله هایمان تعطیل میشود , دخترکان جوان و پسران جوانمان را در اوین حامله میکنند , حتی به مراجع تقلید حمله میکنند و هتک حرمت , وکلای برجسته دادگستری را برنجک میکنند , از نویسندگان و روشنفکران در توالت پذیرایی میکنند , کارگران تهی دست را فلک میکنند و .... و.... و هزاران چیز دیگر که خودتان میدانید .
در عوض ماهی چهل هزار و پانصد تومان مثل گدا به ما میدهند تا کنار تلویزیون لم دهیم و چای شیرین بخوریم و منتظر باشیم تا کسانی مثل سازگارا و مخملباف و نوری زاده و سلامتیان وفرخ نگهدار
وVOA و BBC.... میخواهند برایمان مسالمت آمیز دموکراسی بیاورند که آب هم از آب تکان نخورد . وقتی هم خسته شدیم قهوه تلخ نگاه میکنیم که هم به اجداد احمق مان بخندیم هم خیال کنیم که خانه و ماشین برنده خواهیم شد .
دموکراسی از بستر کف خیابان می آید , آزادی با کوکتل مولتف می آید , استقلال بعد از اتحاد و خیزش عمومی می آید , تا در خیابان یکصدا نباشیم وضع همین است و بس .
نیازی به رهبر برای خیزش نیست , مگر مردم تونس رهبر داشتند ؟
کسانی که ایرانی ها را به اعتراضات ایتالیایی و اعتصاب سفید و روش های مسالمت آمیز دعوت میکنند اگر مزدور سید علی و محمود احمدی نژاد نباشند , قطعنا با گفتار و رفتارشان آب به آسیاب دزدان اسلامی میریزند که بر ایران حاکم هستند .
اگر میخواهیم از شر دیکتاتوری خلاص شویم , باید آن کنیم که مردم تونس و قرقیزستان کردند .
دیکتاتور فقط با زور به زیر می افتد و بس !
اگر می ترسیم , اگر با هم نیستیم , اگر اعتماد به نفس نداریم , همان به که
لم دهیم وهمان تفاسیر ابکی تلوزیون های ماهواره ای را ببینیم و چای شیرین بخوریم و قهوه تلخ و ... و با قبول حقارت زندگی کنیم .

ارسال به آزادگی