حق مسلم ما

دی ۰۲، ۱۳۸۸

حسین شریعتمداری : حذف سه صفر از واحد شمارش است ، نه واحد پول



راستش را بخواهید ماه هاست که از جناب دکتر حسین شریعتمداری مدیر و مسئول روزنامه کیهان و رئیس امور روابط عمومی بیت مقام عظمی ولایت حضرت امام خامنه ای دامت برکاته ( 3 صلوات ) خواهش کرده بودیم در یک دیدار دوستانه در مورد آمار و ارغام درج شده در روزنامه وزین و بسیار معتبر کیهان توضیحاتی بفرمایند و ما را مستفیض نمایند .


تا اینکه موفق شدیم خدمت ایشان برسیم . از ایشان سوالاتی بپرسیم ، که در واقع همه سوالات در یک سوال خلاصه بود .


جناب دکتر چرا در تظاهرات میلیونی بعد از انتخابات ، در تظاهرات روز قدس ، در تظاهرات روز دانش آموز ، روز دانشجو و اخیرا در مراسم تشیع آیت الله حسینعلی منتظری که تمام دنیا حضور میلیونی و چند صد هزاری را گزارش کردند . شما به حضور چند هزاری در روزنامه کیهان اشاره کردید ؟ چرا در روز جمعه 27 آذر که حد اکثر 5 هزار بسیجی در پایان نماز جمعه شعار دادند ، شما به حضور میلیونی اشاره کردید . اشکال کجاست ؟


خدمت شما عرض کنم در سال الگوی مصرف و در راستای حذف صفر ،ا مام خامنه ای دستور دادند چند صفر از اعداد و ارقام کم کنند ، که هم به نفع اقتصاد باشد هم به نفع مردم . شما ببینید رئیس کل بانک مرکزی هم از اما م خامنه ای یاد گرفته میخواهد سه صفر از روی اسکناسها حذف کند . البته من موافق هستم چون این اسکناسها خیلی شعارهای سبز روی آن نوشته شده و خوبه هم صفرهایش حذف شود و هم اسکناسها نو شوند و فاقد شعار گردد .فلذا حذف صفر از واحد شمارش است نه واحد پول
جناب دکتر چرا بعضی وقتها بر عکس عمل میکنید ؟ و جمعیت های کم را زیاد می شمارید ؟
عرض کنم در دنیا چیزی از بین نمی رود و این یک اصل علمی است ، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل میشود . شما که با نیوتن و ارشمیدس و قانون بقای ماده مخالف نیستید ؟اگر مخالف هستید ، زنگ بزنم به حیدر خان مصلحی تشریف بیارند شما را توجیه کنند .
خیر مخالف نیستیم . حالا فهمیدیم حذف صفر چه خواصیت های زیادی دارد . و ریشه خرابی اقتصاد ایران و عقب ماندگی علمی ما در چیست .

.
.