حق مسلم ما

آبان ۲۰، ۱۳۸۸

احسان فتاحیان قبل از اعدام توسط بازجویان کشته شده بود !





احسان فتاحیان اهل کرمانشاه در مردادماه سال جاری در شهر کامیاران از توابع استان کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، نامبرده در دادگاه اولیه در آبان ماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب سنندج به ده سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان رامهرمز خوزستان محکوم گردید که پس از اعتراض ، پرونده به دادگاه تجدید نظر استان کردستان ارجاع گردید.


ظاهرا تعجيل در اجراي حكم اعدام احسان، در پي نامه ي تذكر آميز روز پنج شنبه ي قوه ي قضاييه به دادگستري سنندج در خصوص عدم تامل در اجراي اين حكم صورت گرفته است.


اما بنا به گزارشات غیر رسمی که توسط زندانیان هم بند وی به بیرون درز کرده است و نقل تمام محافل کرد منطقه است . داستان چیز دیگری است . احسان شاکی خصوصی نداشت و اگر جرم او محاربه و براندازی بود در همان دفعه اول حکم اعدام را میگرفت .
بعد از اینکه احسان به حکم 10 سال حبس اعتراض قانونی میکند . مجدد توسط باز جو یا بازجویان به محل باز جویی برده میشود ،( از این بخش باز جویی هیچگونه خبری در دست نیست ) اما شواهد و اخبار واصله از زندان حاکی از آن است که مشاجره لفظی بین احسان و باز جو در میگیرد و بازجو هم با شدت هر چه بیشتر او را تنبیه میکند که ظاهرا احسان در همان زمان و قبل از حکم اعدام جان به جان آفرین تسلیم میکند . ـ مشابه آنچه برای زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی کانادایی رخ داد ـ
لذا برای رفو کردن این حادثه وسر پوش گذاشتن بر آن و ترس حکومت از جامعه کرد ایران و منطقه کردستان ایران ، دادگستری سنندج با مشاورت مرکز اقدام به صدور حکم اعدام می نماید و برای بیشتر طبیعی جلو دادن ان شایعه نامه ي تذكر آميز روز پنج شنبه ي قوه ي قضاييه به دادگستري سنندج را مطرح میکند .
الف : قبل از اعدام این زندانی محکوم به اعدام توسط چه پزشکی معاینه گردیده است ؟
ب : کدامیک از خویشاوندان احسان ساعاتی قبل از اجرای حکم او را ملاقات کرده اند ؟
ج : چرا به اولیای دم اجازه نداده اند که احسان بعد از اعدام توسط پزشک معتمد خودشان معاینه شود و لحظه مرگ معلوم شود ؟
در این خصوص حتی خانم شیرین عبادی ( برنده جایزه صلح نوبل ) از خانواده و بازماندگان احسان خواسته است قبل از دفن توسط پزشک معتمد خانواده معاینه شود . چرا ؟
اگر جلوی این کثافتهای جانی ( سپاه پاسداران و ملایان ) گرفته نشود از ایران یک کوبا خواهند ساخت .
بر تمام مردم کرد و تمام شهروندان سنندج و کامیاران و مناطق کرد نشین دیگر و حتی تمام مردم ایران و همگی سازمانهای حقوق بشری در سراسر دنیا لازم است این مسئله را تمام شده تلقی ننمایند .
آنچه در بالا آمد به نقل از زندانیان هم بند احسان است که بصورت شکسته بسته به بیرون درز یافته است . خبرهای بیشتر متعاقبا خواهم نوشت .
.
. بازگشت به بالاترین