حق مسلم ما

آذر ۰۸، ۱۳۸۸

بعد از مرتضی حیدری ( شبکه 2) ، قاسم افشار (شبکه 1) هم سبز شد


قاسم افشار، گوینده اخبار تلویزیون که سال‌ها به اخبارگویی در تلویزیون مشغول بود، به دلیل عملکرد ضدملی صداوسیما بعد از کودتای ۲۲ خرداد از شغل خود کناره گرفت.قاسم افشار( بعضی او را با نام بهرام میشناسند )، گوینده اخبار، صداوسیما را تحریم کرد!

سایت خبری رویداد در همین زمینه نوشت:
"پس از اتفاقات پس از انتخابات ۲۲ خرداد و روند ضد ملی این رسانه و انتشار اخبار دروغ افشار از حضور در صداوسیما به عنوان گوینده خبر به نشان اعتراض خودداری کرده است. همچنین شنیده می‌شود که او تاکنون بارها از طرف مقامات حراستی صداوسیما احضار شده و برای حضور مجدد تحت فشار قرار گرفته است. سایت خبری رویداد پیش از این برای جلوگیری از افزایش فشارها بر این گوینده تلویزیون، از انتشار این خبر خودداری کرده بود، اما یک وبلاگ‌ نویس در وبلاگ خود پرده از این ماجرا برداشته است".
همچنین به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی، قاسم افشار، گوینده نام آشنای اخبار سیما، پیش از این به دلیل آنچه "سهل‌انگاری" در خواندن اخبار مربوط به عملکرد‌های رئیس دولت کودتا می‌شده است از سوی حراست صداوسیما احضار گردیده بود. ماموران تفتیش عقاید صداوسیما در این جلسه از افشار خواسته بودند تا بگوید از کدام مرجع تقلید می کند؟ گفتنی است که قاسم افشار در این جلسه با شجاعت نام آیت‌الله منتظری را بر زبان آورده است و گفته که سال هاست از ایشان تقلید می‌کند و به این تقلید خود مفتخر است. او همچنین به ماموران حراست صداوسیما گفته است که به میرحسین موسوی رای داده و اگر انتخابات دیگری هم برپا شود دوباره به او رای خواهد داد و به هیچ قیمت حاضر به حضور در تلویزیونی که حقوق مردم را نادیده می‌ گیرد و از انعکاس اخبار صحیح ممانعت می‌‌کند نخواهد شد. گفتنی است بر اساس اخبار دریافتی خبرنگار موج سبز آزادی و نیز تایید سایت خبری رویداد، قاسم افشار( که نام او در برخی رسانه‌ها بهرام افشار نوشته شده است، ظاهرا او هم مثل خیلی از ایرانی ها دو نام دارد) تاکنون بارها از سوی حراست صداوسیما برای حضور در بخش اخبار به عنوان گوینده تحت فشار قرار گرفته و حتی تهدید شده است.
لازم به ذکر است که یک وبلاگ‌نویس هم در وبلاگ خود در رابطه با همین خبر یادداشتی نوشته است:
"افشار را یادتان هست؟ همان اخبارگو که سال‌ها پیش همه جا پیچید دختر چهارساله اش پاک کن را بی هوا بلعیده و از دنیا رفته. جدیت، تسلط و صدای پرصلابتش همیشه گرم تر از همکارهایی مثل حیاتی بود که خوش خدمتی از سر و رویشان می بارید همیشه. از آن روزهای مرگ فرزند به بعد موهایش با سرعت باد رو به سفید شدن گذاشت."
نویسنده وبلاگ سایه روشن در ادامه مطلبش اضافه کرده است: "خواهرک او را در مغازه ای دیده. گفت می خواستم کنایه ای بزنم توی مایه های "ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما". چپ چپی نگاهش کردم. فروشنده گفت آقای افشار خیلی وقته نمی بینمت اخبار بگی. افشار پاسخ داده من بعد از انتخابات دیگر با آن تلویزیون کاری ندارم. حتما همه تان حال خواهرک را خوب می فهمید که چقدر شرمنده شده. رو به افشار گفته درود بر شما. "
این وبلاگ نویس اضافه می کند: "درود بر او که نه بیانیه ای داد و نه نامه ای. بی سر و صدا از دروغگویی که نه ،از گفتن دروغ های بزرگان کناره گیری کرد .درود بر او که عواقب این کار را به جان خرید بدون هیچ پاداشی.
چه چیز برای یک اخبارگو ارزشمندتر از محبوبیت در میان مردمش است؟ او بزرگترین فرصت محبوبیت را بی سر و صدا سپری کرد. درود بر او که فقط برای دلش، فقط برای سرزمینش تحریمی بزرگ انجام داد.تحریمی که هنوز که هنوز است رهبران سیاسی جنبش سبز جرات طرح آن را ندارند؛ اعتصاب.