حق مسلم ما

مهر ۱۶، ۱۳۹۲

آیا کلید حسن قفل فوتبال ایران را باز میکند ؟


حجت‌الاسلام علیپور دبیر ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای فوتبال گفته است محسن قهرمانی همراه با کرمانشاهی و ایلدروم دو کمک داور بازی پرسپولیس و سپاهان از کلیه فعالیت‌های داوری محروم هستند. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم از ابتدا درگیر این ماجرا بود و افراد مرتبط با قضیه فساد داوری را به مجلس فرا می‌خواند. این کمیته در آخرین نشست خود امیر قلعه‌نویی، حمید درخشان، محمدرضا کربکندی سرمربی سابق ذوب‌آهن، امیر عابدینی مدیرعامل داماش و کاظم اولیایی مدیرعامل سابق پاس همدان به اتفاق مهدی رحمتی و سیاوش اکبرپور را دعوت کرد, اما سرداران نظامی فوتبال به مجلس دعوت نشده بودند .

مولایی دوشنبه شب در برنامه ۹۰ گفت محسن قهرمانی قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان با او تماس گرفته و از علی دایی گله کرده است. زیرا او قبلاً برای راه آهن، یک بازی را درآورده اما تیم راه آهن بد حساب بوده و پنج میلیون تومان از بدهی خود را هنوز پرداخت نکرده! با این حال آقای مولایی توضیح نداد چرا علی دایی این ماجرا را قبل از بازی به فدراسیون فوتبال منتقل نکرده است.
از زمانیکه سرداران سپاهی در فوتبال فعال شدند , بازار تقلب و رشوه و.... داغ شد ! مشکل اونجاست
محسن قهرمانی پس از اعلام محرومیتش و مباحثی که در برنامه 90 در خصوص تبانی او با باشگاه راه آهن مطرح شد با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده و گفته می شود امیدوار است این رای توسط کمیته انضباطی یا شورای اسیناف شکسته شود. قهرمانی در تماس با کمیته داوران و دو نفر از مدیران بلندپایه فدراسیون فوتبال تهدید کرده چنانچه او را به این شکل از جامعه داوری دور کنند تمام مسائلی که درباره جامعه داوری ایران و مدیران فدراسیون می داند را با سند و مدرک رو خواهد کرد. قهرمانی معتقد است در داوری ایران فقط پای او در این مسائل گیر نبوده و اگر بنا بر محرومیت باشد خیلی های دیگر هم باید تقاص پس بدهند. افشاگری محسن فهرمانی چه بسا فوتبال ایران را با یک تعطیلی مقطعی مواجه کند. دقیقا به همین دلیل بود که حجت الاسلام علیپور به بدنساز پرسپولیس گفته بود باید این موضوع را در یک دایره محدود جمع و جور کنیم. گفته می شود برخی از مدیران فدراسیون هم در جریان رشوه گیری داوران بوده و هستند و به قول معروف «گر پرده برافتد نه تو مانی و نه من».