حق مسلم ما

دی ۱۶، ۱۳۹۱

چرا جانشین محمود از محمود جیگر تر است ؟

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری ( انتصابات رهبری ) در خرداد ۱۳۹۲ صحبتهای زیادی میشود و بسیار پیش بینی ها , از حضور محمد رضا عارف تا اسفندیار رحیم مشایی از علی اکبر ولایتی تا حضور مجدد محمد خاتمی و... اما هیچ کس به چالشهای پیش روی جانشین محمود اشاره نمی کند . مهم نیست نظر ولایت مطلقه فقیه به نظر چه کسی نزدیک باشد و رهبری جهان اسلام چه کسی را به عنوان ریاست جمهور آینده ایران انتخاب کند ! مهم این است که این شخص چگونه میتواند با اینهمه ناهنجاری و اینهمه مشکلات به ارث برده از محمود جامعه را اداره کند ؟
در هشت سال حکومت محمود , آنچنان نظام دولتی ایران در بعد داخلی و خارجی دچار نابسامانی شده و آنچنان عرصه حکومتمداری جمهوری ایران شخم زده شده که بعید است انسان عاقلی تمایل داشته باشد بر کرسی محمود نشیند .
برخی از چالشهای پیش رو را بر میشماریم , اگر چه معتقدیم این چالشها آنقدر زیاد است که نه فرصت نوشتن و نه حوصله خواندن آنها بر کسی میسر است .
1- محمود احمدی نژاد در هشت سال دولتمداریش تقریبا تمام جهان را بر علیه ایران بسیج کرده است ! و تعداد دوستان حکومت اسلامی ایران به چند کشور انگشت شمار محدود میشود . آن هم کشورهای کم بضاعت و عقب مانده از چرخش روزگار. حتی همسایگانمان با ما دوست نیستند چه رسد به سایرین .
2- اشاعه و ترویج فرهنگ رشوه گیری و فساد اداری را به یک فرهنگ عمومی در جامعه کارمندان توسعه داده است , بر هیچکس پوشیده نیست که فساد مالی کارکنان خدوم نظام با هیچ زمانی قابل مقایسه نیست ! اگر حکومت داری امروزی و مدرن را از بعد از انقراض قاجاریه بحساب آوریم , بدون تردید فساد مالی و ترویج فرهنگ رشوه در پنج سال اخیر بی نظیر و اصلا قابل مقایسه با قبل نیست , نه دوران پدر و پسر پهلوی و نه حتی در دوران موسوی , رفسنجانی و خاتمی چنین وضعی بوده است .
3- از حذف سازمان برنامه و بودجه تا طرح حذف صفر از پول ایران و پرداخت یارانه و ارزش برابری نرخ ارز و .... بانکها عملا ورشکسته , مردم فقیرتر و اختلاس و دزدی نجومی , تورم افسار گسیخته .... وضعیت اقتصادی به دلیل بیشعوری محمود و هیئت اقتصادیش بسیار بد تر از ان است که بشود انرا توصیف کرد ! خزانه خالی و کاخهای فرنگی وابستگان نظام در فرنگستون طلایی تر !
4- از سینما و تئاتر گرفته تا ورزش و روزنامه ! بهتر است چیزی در این مورد ننویسیم که همه مردم روزانه شاهد هستند و وضعیت در این بخشها اسفبار تر از انست که عنوان کنیم  , در تمام بخشهای هنری و ورزشی فقط سرداران نظام هستند که ... و بقیه یا خانه نشین اند و یا در حبس و شاید هم در تبعید ! اینقدر که در این دوران پناهنده فراری ورزشی فرهنگی داشتیم واقعا یک دستمریزاد برای محمود و دولتش دارد . ندارد ؟
5- از قطنامه های آژانس تا تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا گرفته تا بیانیه های حکام و تصمیمات شورای امنیت و گزارشهای سازمان ملل , واقعا دولتی را در دنیا سراغ دارید که توانسته باشد در کمتر از هشت سال اینهمه قطعنامه و التیماتوم و تحریم و... گرفته باشد ؟ از اوباما و نتانیاهو تا کرزای و خلیفه آل فلانی برامون خط و نشون کشیدن !!
6- از زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران و فعالان مدنی چیزی نمی گویم که حتی اقای احمد شهید غیر فارسی زبان هم از انها اگاه است . سازمانهای حقوق بشری در هفت سال گذشته بیشترین فعالیتشان و بیشترین توجه و دیدشان ایران بوده . از ندا اقا سلطان و یارانش تا کهریزک غیر استاندارد و ...ستار بهشتی مظلوم , در هیچ دولتی اینهمه قتل عام شفاف و آشکارا وجود نداشته و گستاخی و بی شرمی دولتداران اینقدر واضح و آشکار نبوده است.
7- وضعیت بیمارستانها , کمبود دارو و استفاده از داروهای بیهوشی تاریخ مصرف گشته تا واردات داروی مضخرف چینی و هندی .... واقعا در دوران جنگ هم وضع درمانی کشور بهتر بود .
8- ......

واقعا آیا انسان عاقل و فهمیده ای حاضر است چنین دولتی را تحویل بگیرد ؟ گمان نمی کنید جانشین محمود باید جیگر تر از محمود باشد که بر این کرسی تکیه زند ؟ نظر شما چیست ؟