حق مسلم ما

دی ۲۸، ۱۳۹۱

نقدی شفاف بر انتخاب داوطلب در آکادمی موسقی گوگوش ( 2013 )

امروز اولین قسمت از برنامه موسقی خانم گوگوش با نام ( آکادمی موسقی گوگوش ) در سال 2013 پخش شد ! صرف نظر از اینکه این گزینش ها کاملا سلیقه ای بود و هر داوطلبی که دوست داشتند را انتخاب میکردند , خانم گوگوش بعد از انتخاب اولیه به تصاویر متقاضیان نگاه کرد و بهترین صدا ها را انتخاب کرد . خودتان این برنامه 85 دقیقه ای را نگاه کنید آنگاه قطعا با نویسنده این پست هم عقیده خواهید بود . 
خانم بسیار جوانی که از شیراز آمده بود و صدای بسیار زیبایی داشت و آهنگی از امیر آرام خواند حذف شد , شاید چون زیاد چهره جذاب و شیطونی نداشت . 
خانم مسن تری که صدای بسیاز زیبا و نزدیک به صدای زنده یاد هایده داشت , حتی کارت زرد اولیه را هم نگرفت و حذف شد .
آقایی که آهنگی از معین اجرا کرد و بدون تردید از خود معین هم بهتر میخواند , صدای گرم و جذاب داشت حذف شد .
دو تا خانم که لهجه فارسی صحبت کردنشان کمی تا قسمتی ابری است و متولد فرنگستون هستند , پذیرفته شدند و یکی از آنها به مرحله یک چهاردهم صعود کرد ! چرا ؟ آکادمی موسقی است یا فشن شو یا انتخاب چهره برتر ؟
بابک سعیدی در بخشی از برنامه میگه " این بهتره جون حرف گوش کن است " انگار نه انگار که دنبال صدای خوب هستند , بابک سعیدی فکر کرده مربی پرورشی دبیرستان راهیان نور جماران است . هومن خلعتبری هم که بر او مشتبه شده استاد صدا شناسی و آوا نگاری است , کاملا غیر حرفه ای و تنها بر اساس سلیقه از بین متقاضیان انتخاب میکرد .
ضمن اینکه آنچه در این فیلم می بینیم تنها بخشی از متقاضیان هستند , و آکادمی خواسته با نشان دادن آنها بگوید از بین این صداها ی نچندان خوب بهترینش را انتخاب کرده است , در حالی که در بین همین مردود شدگان صداهای خوبتری هم بودند . 
با توجه به سابقه آکادمی موسقی گوگوش کاملا قابل پیش بینی است که چه کسانی به فینال خواهند رسید و چه کسانی در نخستین مراحل حذف خواهند شد . به تصویر زیر نگاه کنید , صداهای خوب حذف شدند اما چهره های زیبا حتی اگر فارسی هم بلد نباشند به اعتراف خودشان مقبول افتادند !
سرگذشت چهار تصویر زیر را در اولین قسمت فیلم آکادمی موسقی گوگوش دنبال کنید ! و نفر پنجم همون خانم جوان شیرازی که عکسش را ندارم بگذارم اینجا . قبول شدگان و رد شدگان شورای انتخاب آکادمی !
اگه با دقت به این برنامه نگاه کنید , متوجه خواهید شد شورای نگهبان و رهبری و مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و قدرت قضائیه ایران و ... دست هر کسی باشد همینگونه اداره خواهد شد که الان میشود . ما ایرانی ها شاید ژنتیکی مشکل داریم و همیشه درون خودمون یه دیکتاتور کوچولو داریم که تا بر یک کرسی می نشینیم فورا ... خودم را هم میگویم ! اول خودم بعد همه ما . واقعا چرا اینطوری هستیم ؟ 

حق مسلم ما ضمن تشکر از برگزار کنندگان چنین مراسمی , و تقدیر از آنها پیشنهاد میکند به جای نام " آکادمی موسقی گوگوش " آنرا به " آکادمی زیبایی گوگوش  " تغییر دهند , یا در انتخاب صدا فقط دنبال صدا باشند نه چیز دیگر , خانم گوگوش شما محبوب هستید اما با انصاف نیستید . 


تشخیص صدای خوب برای آکادمی موسقی گوگوش از طریق تصویر افراد ( ویدیو )

منتخبین راه یافته به آکادمی گوگوش 2013
این هم صفحه نظر سنجی برای آکادمی
آی دلم میخواد همه به این ارمیا رای بدن ببینیم چطوری میرقصه با روسری و حجاب ( صندوق رای )
یه کمپین حمایت از آرمیا راه بندازیم , ببینیم آیا روسری همان توسری نیست ؟

تصاویری بسیار دیدنی از آکادمی موسیقی گوگوش
این تصاویر فوق العاده است