حق مسلم ما

آذر ۱۵، ۱۳۹۱

مناظره شاهزاده و آقازاده ! ( قسمت دوم )

حدود ششماه قبل در همین وبلاگ مناظره ای بین آقازاده و شاهزاده برگزار کردیم ( اینجا ) حالا بر آنیم تا بخش دوم این مناظره را ادامه دهیم . البته آنچه در این مناظره مطرح میشود حقایقی انکار ناشدنی با طعم طنز است , اما اگر دوستان ولایتمدار یا شاهی علاقه ای به این بحث ندارند , بهتر است وبلاگ را ترک کنند ! خروج
در این مناظره برای سادگی و تسهیل از کلمه رضا بجای شاهزاده اعلیحضرت رضا پهلوی و مجتبی بجای آقازاده حجت الاسلام سید مجتبی خامنه ای حسینی استفاده خواهد شد ! و قصد توهین به کسی را نداریم .
اگه خواننده جدید ما هستید , پیشنهاد میکنیم ابتدا بخش اول مناظره را مطالعه نمائید . اینجا  و بعد بخش دوم را ! خوشحال میشیم اگه اظهار نظر هم بکنید در مورد این پست بعد از مطالعه !

حق مسلم ما : به نظر شما آیا رفتار حکومتهای ایران با دانشجویان رفتار مناسب و شایسته ای بوده  , با توجه به اینکه اصولا دانشجویان روحیه اپوزیسیونی دارند در تمام جهان ؟
رضا: در دوران حکومت پدربزرگ و پدرم , دانشجو احترام داشت مثل حالا نبود که دانشجو را بکشند , اون موقع دانشجو بورسیه میگرفت و میرفت اروپا و امریکا درس میخواند , ببینید حکومت جمهوری اسلامی همین اقای صانع ژاله را کشت و بعد هم گفت بسیجی بوده ! چه فرقی میکنه فرضا بسیجی باشه چون اعتراض کرده باید کشته بشه ؟ .. اون زمان دهها دانشگاه در کشور بود با صدها استاد و سطح علمی خوب بود مثل حالا نبود که پدر ایشون اشکان سهرابی را بعد از خرداد 88 میکشه یا از دانشجویان در کهریزک پذیرایی میکنه . آنموقع علاوه بر دانشگاههای دولتی دانشگاه ملی و دانشگاه از راه دور داشتیم , مثل حالا نبود !
مجتبی: در دوران طلایی امام و بعد هم حکومت ابوی بنده , دانشجو احترام داره مثل رژیم طاغوت نیست که آقای مصطفی بزرگ نیا را در 16 آذر 32 با تنی چند از دوستانش بکشه ! چرا چون اعتراض کرده باید کشته بشه ؟.. پدر من و حضرت امام اهتمام زیادی دارند بر بورسیه کردن دانشجو به خارج , همین الان در دانشگاههای خارج کشور بسیاری دانشجوی بورسیه ای داریم ! صدها دانشگاه سراسری , آزاد و پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی داریم و هزاران استاد مجرب در سراسر ایران , در شهرهای کوچک هم دانشگاه داریم .

حق مسلم ما : نظر شما در مورد سطح علمی دانشگاهها در گذشته و حال چیست ؟
رضا: در زمان پدر بزرگم هنوز دانشگاهها رشد نکرده بود به دلیل بسیاری گرفتاری ها و مشکلات و امنیت کشور اما در زمان حکومت پدرم , سطح علمی خوب بود . بسیاری از اساتید در خارج فارغ التحصیل شده بودند و برخی دانشگاهها مثل آریامهر و شیراز از سطح علمی بالایی برخوردار بودند . اما متاسفانه با امدن رژیم اهریمنی اسلامی همه اون زیرساختها خراب شد . اگر انقلاب نمیشد الان ما از همه کشورهای منطقه جلو تر بودیم .
مجتبی: در دوران طلایی حضرت امام , انقلاب فرهنگی را داشتیم و بعد هم ما در جنگ بودیم و کمتر به آموزش رسیدگی میشد , اما در دوران خلافت پدرم دانشگاهها متناسب با رشد جمعیت توسعه یافت ! بعد از انقلاب ما کارشناس و پزشک هم به اندازه کفایت نداشتیم . از پزشکان هندی و کارشناسان فرنگی استفاده میشد , اما الان بحمدالله وضعیت خوبه و سطح علمی هم بالاست . اگه سطح علمی دانشجویان ما بالا نباشه که دشمن به آنها نمیگه فرار مغزها بکنید ! بعد از انقلاب 57 ما یک سازمان آموزش متزلزل تحویل گرفتیم . الان در منطقه از همه بهتریم البته هنوز در وضع ایده آل نیستیم و باید کار کنیم تا به راس العلم برسیم . 

حق مسلم ما : تفاوت ساواک با واواک در چیست ؟
رضا: ساواک همان سازمان اطلاعات و امنیت کشور بود که اجازه نمی داد بدخواهان حکومت خدمتگزار را  به انحراف بکشند یا با نفوذ در ارکان دولت و حکومت بر خلاف منافع ملی کاری انجام دهند . ساواک در خدمت ملت ایران بود .
مجتبی: واواک همانا اداره امنیت و اطلاعات کشور است که اجازه نمی دهد دشمن حکومت اسلامی را به انحراف بکشند یا با نفوذ در ارکان دولت و حکومت بر خلاف منافع اسلامی کاری انجام دهند . واواک در خدمت امت ایران است .

حق مسلم ما : نظر شما در مورد حق و حقوق زنان در حکومتهای پهلوی و اسلامی چیست ؟
رضا: پدر بزرگ من خدمت بزرگی کرد , کشف حجاب یک مسئله کوچک نبود , زنان را آزاد کرد و به زن شخصیت بخشید ! البته در زمان پدرم وضعیت بهتر بود و زنان آزاد بودند هر گونه میخواهند باشند . به زن منزلت اجتماعی داد , زنان صاحب رای شدند و از نظر حقوقی وضعیت زنان خیلی بهتر از الان بود . مثل حالا نبود که با زور اسلحه زنان را به بهشت هدایت کنند . آن زمان زنان به دانشگاه میرفتند و در فیلم ها بازی میکردند و یا خوانند و راننده میشدند , زن و مرد فرقی نداشت . امروز زنان تن فروشی میکنند متاسفانه !
مجتبی: بعد از انقلاب با تبعیت از حضرت زینب و الگوی حضرت فاطمه به زنان منزلت اجتماعی داده شد ! حضرت امام مخالف بودند که زنان با زور اسلحه باید به جهنم بروند , چادر سرشان کرد ! در حقیقت کشف بی حجابی فرمودند . زنان از بدو انقلاب تا به حال رای داده اند و از نظر حقوقی بسیاری از قوانین ساری و جاری همان قوانین زمان طاغوت است ! ارثیه و حضانت و مهریه و... همان قوانین است , چطور انوقت خوب بوده حالا بد است . بیش از 50 درصد دانشجویان امروز زن هستند , یک جایزه اسکار هم داریم که نشان میده زنان در فیلم هم هستند , راننده هم میتوانند بشوند اما لهو لعب و رقاصی نداریم که خلاف شرع است . ما با شهر نو مخالفیم ! اما از صیغه شرعیه که سنت نبی اکرم است حمایت میکنیم .

حق مسلم ما : به نظر شما بزرگترین دستاورد دولتهای شاهنشاهی و حکومت اسلامی چیست ؟
رضا: جمهوری اسلامی که هیچ دستاوردی نداشته جز بدبختی و گرفتاری ! اما شاید بتوانم بگویم بزرگترین دستاورد حکومت پادشاهی ایجاد امنیت و برقراری ارتش و شهربانی مرکزی دانست . قبل از ان ایران از امنیت برخوردار نبود و همه جا دزد و راهزن و زورگو حاکم بود و بصورت قبیله ای ایران اداره میشد .
مجتبی: رژیم طاغوت که هیچ خدمتی نداشته جز شرمندگی ! اما شاید بتوان گفت بزرگترین دستاورد حکومت اسلامی برقراری نظام اسلامی است . امروز ایران با داشتن حکومت اسلامی الگوی تمام کشورهای منطقه شده است . همه کشورهای اسلامی میخواهند مثل ما دقیقا احکام اسلامی در مملکتشان ساری و جاری شود , و مردمشان در رفاه اسلامی زندگی کنند . اصل اسلام همین حکومت اسلامی الان ایران است .

حق مسلم ما : بنابراین آیا میتوانیم بگویم حکومت اسلامی , امتداد و استمرار حکومت پادشاهی است با اندکی تفاوت قابل اغماض ؟
رضا: اصلا و ابدا , بر خلاف جمهوری اسلامی پدربزرگ و پدر من به دموکراسی می اندیشیدند و آینده ای روشن !
مجتبی: استغفرالله , بر خلاف دولت شاهنشاهی حضرت امام و پدرم به مردمسالاری دینی می اندیشند و آتیه ای شفاف !

حق مسلم ما : با تشکر از حضور شما عزیزان در این برنامه .
رضا : Thank you
مجتبی: شکراً