حق مسلم ما

تیر ۲۳، ۱۳۹۱

نامه سرگشاده به آقای محمد نوری زاد !

حضور محترم جناب آقای محمد نوری زاد سلام علیکم !
محمد جان میدانم که شاید هرگز این نامه بدستت نرسد , و هرگز شما هم آنرا نخوانی و پاسخی ندهی ! شاید هم آنرا ببینید و بشنوید و پاسخی ندهید , اما من می نویسم شاید آنچه را که نباید نوشت می نویسم .
هفته ای نیست که از شما نامه ای خطاب به بزرگان نظام در جهان اینترنت منتشر نشود , یا شاید هم فیلم و مستند و اثر هنری دیگری که همه و همه آنها بسیار شفاف , حقیقی و در عین حال تیز است !
شجاعت و شهامت و جوانمردی شما ستودنی است و خلاقیت شما در خلق آثار هنری مستند , بسیار شگفت انگیز است و فوق العاده اثر گذار . قصد من کوچک کردن مبارزات زیبای شما نیست , چه بسا که شما با صدای بلند , فریاد در سینه نهفته بسیاری از مردم امروز ایران را می زنید . به هر صورت هر کس در دنیای امروزی روشی برای مبارزه با دیکتاتور دارد و هرشخص به سبک و سیاق خود عمل میکند .
اما انچه مرا واداشت تا این نامه را برایتان بنویسم یک مسئله کوچولو است ! میدانیم که نسرین ستوده در زندان است و حتی دختر 12 ساله اش را ممنوع الخروج کرده اند , شاهد زندانی بودن مهسا امر ابادی و مهدیه و مجید توکلی هستیم ! از نرگس محمدی چیزی نمی گویم که با شنیدن نامش آسمان چشمانم بارانی میشود , از فتح الله و عیسی و حشمت الله و بسیاری دیگر نام نمی برم که نامه ام بی جهت طولانی نشود . چطور است که سخنان و نامه های آتشین شما بصورت گسترده منتشر میشود و فیلم های شما در سرورهای پر شتاب آپلود میشود و حرفهای تند شما عبا و قبای جمهوری اسلامی را می لرزاند و آب از آب تکان نمی خورد ؟ گاهی هم برای خالی نبودن عریضه سری به دادگاه های اسلامی میزنید و .... ! اما انها در بند اسیر هستند ؟ هیچکدامشان یک هزارم شما به حضرت آیت الله خامنه ای چیزی نگفته اند ! آنها از گل بالاتر به مسئولین عالیرتبه نظام حرفی نزده اند در حالی که باید شش سال و 11 سال و 20 سال و... در حبس باشند , آنها مطابق همین قوانین واپسگرایانه جمهوری اسلامی شاید فعالیت کرده باشند , اما در بند هستند و محروم از همه چیز , در حالی که شما آزادانه انتقاد تند و شکننده و برنده دارید , حرف های شما برای مسئولین نظام از هزار نیش مار کبری زهراگین تر است !
جناب آقای محمد نوریزاد نمی دانم چرا با شنیدن نام شما گاهی به یاد  دکتر یزدی می افتم , ایشان هم یک انسان ویژه بود و هر چه می گفت به کسی و جایی برخورد نداشت , اما دیگران یکصدم آنرا انتقاد میکردند , مهمان اوین میشدند !
آقای نوری زاد عزیز نه اینک من خواهان زندانی شدن شما باشم , اصلا و ابدا ! حتی اگر حسین الله کرم و فرج الله سلحشور و مسعود دهنمکی و حیدر مصلحی و محمد رضا شریفی نیا هم به زندان بروند من مخالفم ! من با آزادی اندیشه و به آزادی پس از بیان عقیده دارم . همه باید حرفشان را بزنند ! حتی آن آیت الله متحجری که حکم ارتداد میدهد .
محمد عزیز خودت خوب میدانی که جوانان امروزه بی زنگ , می زنگند وای به این که زنگی هم باشه ! من هم اینهمه زنگهای متفاوت می بینم و می شنوم و حس کنجکاوی ام گل میکند که بگم , آقا اجازه  : چرا ؟ خوشحال خواهم شد نامه سرگشاده ام را دلشاد باسخ دهی ! دوست ندارم بگی هزار سند قایم کردم که اگه برم زندان انها افشا میشه ! مهدی هاشمی هم با یه چمدان سند در لندن در حال خوشگذرانی است ! این حق مسلم ماست که هر سئوالی را بپرسیم که از قدیم گفته اند پرسیدن عیب نیست , ندانستن عیب است !
به هر حال ضمن احترام به شما و عقیده شما , برای خودت و تمام عزیزانت آرزوی سلامت و آزادی دارم , به امید آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی - یاحق / شیرین