حق مسلم ما

دی ۲۲، ۱۳۹۰

نامه یک جوان کم سواد ایرانی به تمام رهبران و هواداران اپوزیسیون حکومت اسلامی !

حال که همه به آیت الله خامنه ای  نامه می نویسند من کم سواد به شما رهبران وطرفداران  اپوزیسیون , نامه می نویسم . امید وارم جواب نامه ام را بدهید تا معلوم شود شما با آقای خامنه ای فرق دارید . منهم ایرانی هستم و نامه نوشتن حق مسلم ماست . سی سال از انقلاب اسلامی به رهبری روح الله خمینی میگذرد ! در این سالها دهها و شاید صدها حزب و گروه با افکار و ایدئولوژی متفاوت متولد شده , رشد کرده و شاید هم منحل شده . بعضی هم از انها ریشه دیرینه تر دارند و تولد حزبشان را سالها قبل از تولد جمهوری اسلامی میدانند .
در اینجا نمی خواهیم تاریخ احزاب و پیدایش انها را بررسی کنیم . نمی خواهیم بگویم کدام خوبست و کدام بد . 
شاید اگر بخواهیم اسم و ادرس گروهها را بگویم و بنویسیم به بیش از یک دفتر صد برگ نیاز داریم . منهم فارغ از اینکه خودم چه عقیده و نطری دارم برای نمونه تصاویر بزرگترهای بعضی از احزاب که به قول خودشان بیشترین تعداد و هوادار را دارند و این روزها در دنیای مجازی نت بیش از سایرین خبر سازند را آورده ام . وقتی به نوشته ها و تلویزیونها و مصاحبه ها و ... متعلق به آنها توجه میکنیم همه انها از عدالت , زندگی بهتر , حقوق بشر , آزادی فردی و اجتماعی , دموکراسی و ... سخن میگویند . و حرفشان مبارزه با رژیم اسلامی است .
هیچکدام در قدرت نیستند و طرفدارانشان در این سوی و انسوی جهان پراکنده و تعدادی هم در داخل ایران به حرفهایشان از سر تفنن و تخلیه انرژی منفی حاصل از حکومت دیکتاتوری خامنه ای گوش میدهند و ابراز خرسندی میکنندو گاه به تلویزیونهایشان زنگ میزنند و دلفریبی میکنند و ... .به دنیای مجازی نت که می ایم , باز همان آش و همان کاسه !
بعضی تندرو تر و برخی آرام تر . کانال الف تلویزیون را نگاه میکنیم به آن دیگری میگوید سبز الهی , روزنامه اینها را میخوانیم به ان یکی  میگوید شاه الهی , وبسایت سومی را ورق میزنیم به اون یکی گفته دوران طلائی امام , به مجله این یکی نگاه میکنیم به اون یکی گفته جمهوری سبزینه و .... به سایتهای اجتماعی که برویم و کامنت هوا داران را بخوانیم که دیوانه میشویم مخصوصا زمانی که یک هوادار داغ کند و شلوارش را در آورد و سخن پراکنی کند !
ندا خانمی  و آقا سهراب و ... در خیابانها توسط عوامل اسلامی جمهوری اسلامی حکومت اسلامی سید علی آقای حسینی خامنه ای اسلامی در اعتراض به نتایج انتخوابات فرمایشی و تقلب و ... کشته میشوند ! از فردا همه گروهها و احزاب کنار عکس این از دنیا رفتگان عکس یادگاری میگیرند , تو گویی طرف با حزب انها بوده .!؟
فصل انتخابات ( انتخوابات )  میشود همه تحریم میکنند ! 
یک اتفاقی می افتد و بعضی خانه بدوش میشوند , همه حمایت میکنند و حقوق بشر و ...!
یک نفر از این حزب میرود با رهبر اون حزب مصاحبه میکند , آتشفشان میشود !..
و ... و ... 
گاهی به خودم میگویم لیاقت ما ایرانی ها همین جمهوری اسلامی است , میگویم دیکتاتور است اما خودمان از او هم دیکتاتور تر هستیم . او در قدرت است و زور میگوید و تحمل رقیب را ندارد ما در نقطه ضعف هستیم و تحمل نداریم . انوقت میگویم می خواهیم دموکراسی برای ایران بیاوریم !
شرط اول دموکراسی تحمل رقیب است . جالب تر اونوقتی میشود که در دنیای مجازی نت و در وبسایتهای اجتماعی می بینیم اکثر قریب به اتفاق هواداران سالها در امریکای شمالی , اروپا , استرالیا یا ژاپن زندگی کرده اند . آنها دیده اند که در اروپا و آمریکا و ... چگونه احزاب و هواداران همدیگر را تحمل میکنند ( البته انجا هم کم و بیش دارد , اما نه مثل ما ) .
حال سئوال من از همه طرفداران احزاب گوناگون این است ( از رهبران احزاب سئوال نمی کنم از طرفداران می پرسم)
من به عنوان یک جوان ایرانی چگونه میتوانم به شما و حزب شما اعتماد کنم و عضوی از خانواده بزرگ شما شوم , زمانیکه می بینم الان که در قدرت نیستید , دیگران را به بازی نمی گیرید ؟ الان که زور ندارید تحمل رقیب را هم ندارید ؟ الان که نه سپاه دارید و نه وزارت اطلاعات در صحبت با مخالفان , شلوارتان را می کنید و حرف میزنید ؟ هنوز به قدرت نرسیده اید من را نمی بینید ,  و حقم را حتی در سخن گفتن پایمال میکنید ؟ نگوئید نفوذی میاید و ستون پنجم و ... تا حزب ما را خراب کند .
یک سئوال هم از همه رهبران اپوزیسیون دارم .
چگونه به شما اعتماد کنم مادامی که شما خودتان نمی توانید با حزب رقیب که اگر جمعیتش بیش از شما نیست کمتر هم نخواهد بود سر یک میز صحبت کنید . آیا اختلاف بین احزاب و اپوزیسیون مخالف رژیم , از احتلاف تمام اپوزیسیون با کلیت نظام اسلامی بیشتر و بزرگتر است ؟

 ****************************
آنچه در بین اپوزیسیون اتفاق می افتد همان چیزی است که بین خامنه ای و احمدی نژاد
حال به من حق میدهید که بگویم لیاقت ما ایرانی ها همین جمهوری اسلامی است ؟