حق مسلم ما

خرداد ۱۶، ۱۳۹۰

نظر مراجع تقلید شیعه در مورد ترور هاله سحابی !


گزارشگر ما به بیوت اعظام سری زده و نظر حضرات آیات را در مورد ترور هاله سحابی جویا گردیده است . در زیر نظرهای شرعی و فقهی تنی چند از مراجع شیعه و ملایان شیعی را ذکر میکنیم تا اذهان عمومی با فقه شیعه روشن و روشن تر گردد .

سئوال : نظر شما در مورد مرگ مشکوک ( ترور یا قتل ) خانم هاله سحابی در مراسم تشیع جنازه پدرش چیست ؟

آیت الله سید علی حسینی خامنه ای : من خانم هاله سحابی را دوست داشتم , اما نظر من به نظر فاعل ( قاتل ) اقرب است .
آیت الله احمد جنتی : هاله سحابی یک کار ددمنشه , منشو , دد مشانه , ددمنشنو کرده بود . خدا جانش را بدست سردار گمنام ستاند.
آیت الله مصباح یزدی : احوط است که جایز باشد , در فعل حرام انجام مستحبات بر فعل واجب از اوجب واجبات
است و مرگ اقرب .
آیت الله وحید خراسانی : من که خود به چشم خود ندیدم که چه شد ه است , لاکن مطابق فقه شیعه بهشت زیر سایه شمشیر هاست .
آیت الله احمد خاتمی :اصلا کسی کشته نشده است که اینهمه شما جنجال میکنید , یک زن که حجاب اسلامی اش اشکال داشته در مراسم تشیع جنازه پدرش , چشمش به نامحرم افتاده و هیجانی شده و چون زن فاسده بوده به پیشنهاد خدا و موافقت ولی فقیه جان به ولی فقیه تسلیم کرده و رفته و دیگر نیست .
آیت الله محمد خاتمی : خانواده سحابی که هیچ ظلمی بر آنها نشده , ببخشند و ولی فقیه حضرت امام خامنه ای هم برای حفظ نظام بزرگواری کنند و ببخشند , اگر چه همه میدانیم بر امام خامنه ای در این جریان خیلی ظلم شده و ایشان میتوانند قصاص کنند و پسر هاله سحابی را به حکم شرعی قصاص بکشند اما چون بزرگوار هستند خواهند بخشید , که خداوند بخشندگان را دوست دارد و من هم حکومت اسلامی را دوست دارم .
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی : این کار دشمنان است و دیوار بی اعتمادی باید فرو ریزد و آمریکا الان در فکر اسرائیل است و مردم مظلوم فلسطین در بحرین توسط ارتش قدرتمند یمن کشته میشوند و اینها مسائل روز است . ما در کار سوریه و مسائل داخلی لیبی دخالت نمی کنیم .
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی عراقی : انشا الله به لطف حق آن شود که دل رهبری میخواهد و مصلحت نظام مقدس اسلامی آن است . تا روسیاه شوند دشمنان سراپا مسلح به تیغ و واجبی .
آیت الله سید حسن نصر الله : این کار خیلی برای مسلمین ایران گران تمام شد , اگر حضرت امام خامنه ای این پروژه را به صورت کنترات به ما و بچه های حماس میداد ارزان تر و تمیزتر انجام میدادیم که کسی شک نکند .
آیت الله بهجت : مرگ بر ضد ولایت فقیه , و همانا خداوند دوست دارد کشندگان ضد ولایت مطلقه فقیه را , و خداوند بر همه چیز دانا و توانا است .
آیت الله محمدی گلپایگانی :به سرداران رشید اسلام آقایان مسعود دهنمکی و حسین الله کرم قلبا تبریک میگویم . هر چه خاک آن مرحوم است , تیزی کارد آقایان باشد .
آیت الله صدیقی : مرگ حق است ولو به تیغ .
آیت الله نوری همدانی : اگر او را کشته اند و مقتول قاتل نبوده پس او مرده است و قاتل زنده , اگر قاتل ولایتمدار است و مقتول زن پس مقتول مرده است و قاتل خوشحال , فلذا کشتن محارب واجب است و خانم هاله هم مفسد فی الارض بوده هم محارب . دست فاعل را باید بوسید , این دستمال ابریشمی را برای فاعل فعل حلال که همانا کشتن این دخترک بوده به رسم هدیه و هبه برایش ببرید . وخداوند اطاعت کنندگان از ولایت را دوست دارد .
خدا وند : من که مجری اوامر ولی فقیه هستم . ایشان خالق همه کائنات هستند . این هم سندش .
-----------------------------------------------------------------------