حق مسلم ما

آذر ۲۴، ۱۳۸۸

در مراسم عاشورای امسال نگوئید یا حسین ، بگوئید یا ابن علی (دیانت ما عین سیاست ...)



سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست

این جمله را برای اولین بار وقتی 14 ساله بودم شنیدم . اونموقع موضوع انشا بود .ما باید خودمان را جر میدادیم و با هزاربدبختی رابطه ای میان سیاست و دیانت پیدا میکردیم و انشا می نوشتیم شاید که معلم ادبیاتمان که یک خانم ریشو و چاق بود و همیشه دهانش بوی سیر میداد و همسرش از بزرگان اطلاعاتی شهر بود را راضی کنیم . که شاید یک آفرین به ما بگوید .

یادم می اید در انشا نوشته بودم دیانت یعنی در مراسم عزاداری بودن و بهتر از ان یعنی روحانی بودن . و سیاست یعنی رئیس جمهور بودن و چون در کشور ما هر دوتای این مسائل در وجود جناب حجت الاسلام سید علی آقای خامنه ای متجلی است یعنی سیاست همان دیانت است و دیانت یعنی همان سیاست .

معلم انشای ما همان معلم ادبیات هم بود . خانم افشاری که زنی چاق ، گندمگون ، باچشمانی درشت و غالبا بوی سیر میداد از انشای من خوشش آمد و خواست سر صف و در مراسم صبحگاهی بخوانم . فردای آنروز سر صف انشا را خواندم بچه های مدرسه که اصلا نفهمیدن چه گفتم و معلمهای دیگه هم فقط برام دست زدند . اما معلم زبان انگلیسی که اون روز کنار صف بود زیر لب یه چیزی گفت که خانم افشاری را ناراحت کرد . و سال بعد مجبور به انتقال شد . هنوز هم نمی دانم خانم روحی زاده چه گفت فقط میدانم یک مدتی بایکوت شده بود ، انگار که بیماری واگیر دار دارد ...

امروز در خبر ها خواندم که جناب لاریجانی فرموده اند "عاشورا خرج سیاست نشود" یعنی چه ؟ یکبار به ما میگن بیا انشا بخون سیاست را بزن قاطی دیانت ، و دیپلماتها باید یقه شیخی بشن و... یکبار میگن سیاست را چه به عاشورا

بالاخره ما چیکار کنیم . ؟ مثلا روز عاشورا نگیم یا حسین بگیم یا ابن علی

البته من مسلمان نیستم . یعنی قبلا بودم و حالا نیستم اما در مراسم عاشورا با پرچم سبز و شال سبز به احترام همه شیعیان معتقد و به منظور حمایت از جنبش سبز مردمی حضور خواهم داشت . تا یکبار دیگر معلم انشای گذشته خودم را خوشحال کنم .

دولت کودتا به هیچ بهانه ای نمی تواند از سبز شدن ما در دهه محرم و مخصوصا روز عاشورا جلو گیری کند

آداب و رسوم و سنت بخشی از فرهنگ غالب ما ایرانیان است

.

.