حق مسلم ما

فروردین ۲۱، ۱۳۸۸

سیکل شل کن سفت کن انتخابات و جوانان کم تجربه !


چرا باید در انتخابات شرکت کنیم یا نکنیم ؟ اصلا انتخابات ایران چگونه است ؟ رئیس جمهوری چگونه و چرا معین میشود ؟ و دهها سوال مانند اینها . برای جوانان مینویسم که خاطرات تاریخی کمتر دارند . من به کسی نمی گویم رای بده یا رای نده .یا اینکه به چه کسی باید رای داد یا نداد .
حکومت اسلامی ایران از بدو تاسیس تا بحال حکومت شل کن سفت کن بوده است . یک نفر را آماده میکنند و دولت را تحویلش میدهند ، طرف بسیار سهل و آسان میگیرد و خبر کمتری از بگیر بگیر و ببند ببند هست در نتیجه مردم راضی تر هستند و امورات میگذرانند و معیشتشان چندان درد ناک نیست ، روسری ها نازک میشود و موها بلند .... در این مدت کسانی که اجیر شده هستند فریاد وا اسلاما و وامصیبتا سر میدهند و کفن پوش و... چهار سال با احساسات و اعتقادات مردم بازی میکنند که اسلام در خطر افتاد و ... مردم ایران هم که اکثرا مسلمانند و اعتقادات مذهبی کم و بیشی دارند . در نتیجه سوار موج میشوند و ناخواسته آن میکنند که سناریستها میخواهند . در انتخابات شرکت میکنند و یک تندرو را رئیس دولت میکنند که از اسلام دفاع کند و آنرا صادر ایضا . این بار بر خلاف دولت قبلی ، روسری ها کلفت میشود و موها کوتاه و بگیر بگیر .
در این چهار سال آنقدر زندگی به لحاظ اجتماعی و اقتصادی سخت میشود. ... که مردم به جان آمده ، به خیال خودشان برای بهبود وضع حاکم یک نفر را رئیس دولت میکنند که اهل سخت گیری نیست . یا سخت گیری کمتری دارد و.... این سیکل به همینگونه ادامه میابد و مردم همیشه انتخاب بد از بدتر میکنند و به زعم خودشان در سرنوشت خویش نقشی دارند .
هرگز شعارهای انتخاباتی دوره های قبل را بیاد آورده ایم . چرا شعارهای انتخاباتی یک درمیان تند و نرم است .؟ کدام کاندیدای منتخب که اصلح بوده و انتخاب شده توانسته است شعارهایش را عملی کند ؟
بعضی ها بهتر بازی میکنند هشت ساله حاکم اند به عبارتی اگر قرار است سختگیری کنند آنرا برای 8 سال طراحی میکنند و اگر باید نرم باشند طرح 8 ساله تساهل را ملاک کار خود میکنند . این میان ان کسانی ضرر میکنند که برنامه کارشان را 4 ساله می بندند .
به نظرم این عمر و جوانی مردم ایران است که هدر میشود ، و این جیب بعضی ها که چاق .
وقتی که جمع شدن یا بوجود آمدن گشت ارشاد ، اضافه یا کم شدن تعطیلات رسمی سالانه ، پرداخت یا عدم پرداخت ماهانه 50 هزار تومان ، نازک شدن یا کلفت شدن روسری ، آزاد شدن بنزین کو پنی یا کوپنی کردن بنزین آزاد ، ارزان شدن نان یا گران شدن آن و... یکبار برای حمایت از مردم مستضعف و یکبار برای دفاع از اسلام ، یکبار برای خودکفایی و یکبار بنام صادرات ، اهداف اصلی در شعار های انتخاباتی هر دوره به تناوب باشد و توزیع سیب زمینی و آش شله قلم کار و... روشهای جذب آرای مردمی باشد . آیا باید در انتخابات شرکت کرد یا نکرد .؟ و چرا ؟
این سیکل تا کی ادامه خواهد داشت ؟ سناریو نویس اصلی این داستان کیست ؟ مردم ایران این وسط چیکاره اند ؟
.
.
.