حق مسلم ما

بهمن ۰۳، ۱۳۸۷

فاطمه رجبی:غزه در خون، عادل فردوسی پور ( 90 ) كجاست؟

برگردان سخنان سیاسی خانم فاطمه رجبی به سخنان ورزشی و برنامه نود . اصل مطالب سیاسی فاطی خانم اینجاست .
حالا اگه با خنده قهر نیستی متن زیر رو بخون و بخند .
به گزارش بازتاب آنلاین فاطمه رجبی همسر سخنگوی دولت در یادداشتی جدید از عادل فردوسی پور بشدت انتقاد کرد.


غزه در خون است. عادل فردوسی پور كجاست؟



مي‌دانم مسايل نود و شكست علی آبادی كه با ورود به منطقه ممنوعه قدرت و ثروت، حصار آهنين «هميشه در قدرت‌ها» را شكسته، يك امر حتمي و وقت‌گير و البته نفس‌گير است. از خبرهاي منتشره در مطبوعات و سايت‌ها مي‌شود فهميد عادل فردوسی پوربراي يافتن «مهره» در تب و تاب است. نصیرزاده يا حاج رضایی، فنایی يا غیاثی ، غلام پیروانی يا محمد مایلی کهن، جواد خیابانی يا مزدک میرزایی، خداداد عزیزی يااحمد زاده و يا فرد ديگري كه هنوز در آستين است. اين درست.



اما مگر به گفته «عزت الله» فردوسی پور «چهره بي‌نظير در ديپلماسي بين‌الملل فوتبال نيست؟ » و مگر او «مصداق سابقون نود كريم» نيست؟ و مگر بنا به قبول شخص فردوسی پور، وي «چهره بي‌مانند در جهان ورزشی معاصر» نيست؟ و مگر وي در چهار سال گذشته بي‌جهت و با جهت، بي‌مسؤوليت و با مسؤوليت، پنهان و آشكار در همه امور فدراسیون فوتبال مداخله نكرده و نمي‌كند؟



حال سؤال اينجاست «سكوت پرمسأله او در مورد تیم فوتبال غزه» به چه علت استمرار دارد؟ آنها هم توپ دارند !



الف. فردوسی پور مشتاق مطرح شدن با هر بهانه است. آن هم به صورت چهره بي‌مانند داخلي و خارجي. فجايع فوتبال غزه نه پنهان است و نه كوچك. يك جهان آدمي براي آن به ضجه و اعتراض آمده است. چرا از سوي فردوسی پور و نود نه نامه‌اي نوشته مي‌شود و نه مصاحبه يا سخنراني در نماز جمعه ، ؟! آيا غزه اهميتي كمتر از دفاع از بنگاه سياسي‌مالي حق پخش فوتبال از تلویزیون دارد؟



ب. فردوسی پور با حاكمان وهابي بوندس لیگا، رابطه‌اي بسيار نزديك دارد. گزارشهای ورزشی فوتبالی دوگانه در چهارسال گذشته از مسابقات فوتبال عربستان...؟ با برگزاری ميهمانی 100 نفره برای بوندس لیگا كرد. افشاي ورود پنهاني شاهزاده زین الدین زیدان به ايران و ملاقات مخفي او با فردوسی پور مسايلي را پيرامون سياست‌هاي هسته‌اي فوتبالی علی ابادی مطرح نمود. اجازه بازديد انحصاري به فردوسی پور از زمین چمن نقش جهان ، افتخاري بود كه فردوسی پور بر آن بسيار تأكيد كرد. اين همه نشان از آن دارد كه ارتباط فردوسی پور و وهابيت حاكم بر بندس لیگا تنگاتنگ‌تر از آن است كه تصور شود.



آيا نبايد انتظار داشت در شرايط حمايت عبدالله بکن بایر از جنايت‌هاي اسرائيل در غزه، فردوسی پور نامه‌اي به او بنويسد، يا يكي از پسرها و يا دخترهايش را به عنوان سفير نزد او بفرستد، يا رضا جاودانی – يار هميشه در سفر خود را – ميهان اميرعبدالله بکن بایر كند، و يا بار ديگر با 100 نفر همراه نزد او رفته، اين بار درخواستي براي توقف جنايات غزه بنمايد، یا حد اقل پیغام دهد ؟ آخه از فردوسی پور توقع داریم بجای کوبیدن سرداران فوتبال ایران مثل خانم مهناز افشار با آر پی جی برود و در غزه بکوبد ، بسیار کوبنده .